Tuesday, October 14, 2014

Takziah... dan satay utk anakanda

Pertama sekali.. ai nak ucapkan takziah kepada teman blogger Mummy Gee dan Mama Miraki di atas pemergian abang kesayangan, yg juga seorang blogger - Wong Koo Lai pada hari ini   Alfatihah. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau.  



Ini pula cerita di petang nan suram... hujan nan lebat.  Semalam si bujang ai... mengidam nak makan satay.  Jadi hari ni Mama cuba tunaikan.. walau mcm tak cukup bahan. Tak beli lidi.



Lantas teringat si pohon kelapa..
Hasil penanaman arwah ayahanda mertua di tgh laman.
Tunggu hujan berhenti baru menyabit.





Bakar atas magic pan je senang.
Renjis2 minyak dgn batang serai.
Ini si Shashal blom balik..
Abah dia ambik kt sekolah...
Tros ikut gi work. Mesti hepi le tu..
Qistina kata sedap.. alhamdulillah..
Tak sia2 Mama marinate seawal pg.


Resepi?.  Onion garlic, serai, lengkuas, garam, gula, asam, ketumbar jintan. Nak bubuh kicap pun boleh.




8 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...