Wednesday, October 29, 2014

Jeruk Mangga Asam Boi

Fenomena jeruk mangga asam boi melanda alam maya skg ni kan.

Natijahnya ia memberi peluang perniagaan kpd anda yg rajin di luar sana.   Kalau ada pohon mangga berbuah lebat depan rumah.. tentu lg menguntungkan.  Tp kalau terpaksa beli kat kedai buah mcm ai semalam.. 2 ketul dah RM12.00.



Lain2 bahan ialah jeruk mangga, asam boi, cili padi, gula dan garam sikit...perap semalaman... tp kat gambar atas tu ai dah derhaka byk sebab semalam tak sempat ler nak beratur kat kaunter... beli je jeruk asam paya kat tempat org jual buah2an potong. Taburi serbuk asam boi.  Pastu jumpa kedai buah tepi jln... singgah lg beli buah mangga plak.  Balik rumah hiriskan cili padi... siap!!.  Maka.. terubat la kecur liurku angkara gambo kengkawan.



9 comments:

  1. ye boleh jana pendapatan
    tapi sng sgt buatnya pun... rajin dgn malas jer kn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg senang membuatnya.. bayi dlm perut pun pandai.. kekeke.

      Delete
  2. haa... saya pun dh buat dengan asam boi,, kena juga buat sekali kan..dah buat ni takla heran lagi tgk gamba2 ni.. kalau tak, asyik rasa nak nak nak je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah!. Aisy... tahniah.
      Mmg hilang kecur bila dah rasa.. klu x asyik terbayang2.

      Delete
  3. memang tengah femes ames betul mangga asam boi sekarang ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Ann... Ranking tertinggi dlm carta newsfeed.

      Delete
  4. MM, naseb baek hany jenis xsuka masam2 ni.minggu lps mmg penuh wall dgn benda alah ni.tp mmg xteringin la kan.ada jumpa org jual.ntah baby xsuka masam kot.lebih pada benda2 tradisional hany teringin.

    ReplyDelete
  5. Tu bukan durhaka...itu inovasi namanya...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...