Monday, January 26, 2015

Jika Sayang.... Lepaskan.

Assalamualaikum..


Haih...  Kalaulah nasihat  (rujuk gambarajah bawah) ni ai dapat 18 - 20 tahun yg lampau.. 
alangkah...... emm.. alangkah solehahnya aiiii...   mesti ramai yg nangis2 nak jadikan ai menantu. Sedangkan gedik2 ai pun 37 orang Makcik2 kecewa tak dpt jadikan ai menantu...  kekeke....apatah lagi kalau ai pingitan dan tak pernah pedulik pasal lelaki.   Mesti bilangan tu kan bertambah jadi 900 .. kah kah kah.  

So, supaya adik2 cumil di luar sana tak terkilan macam Ahkak.. meh baca nasihat berguna ni Dik...





Ok Dik...   selamat mencuba.

P/S:-      37 org terkecewa tu...  rekaan ai semata..   Khe3.

7 comments:

  1. ye betullh tu MM... hihi
    suka, jauhkn diri.... sbb hatinya Allah yg pegang.. setuju bangat...

    ReplyDelete
  2. betu juga ye kak sam...kalau dah jodoh tak kemana..yer tak...:-P

    ReplyDelete
  3. saya kurang setuju lah... kalau lelaki tu betul2 sayang pada perempuan, apa yang perempuan tu kena cakap ialah, jumpalah ibubapa saya dan pinanglah seperti selayaknya kita sebagai muslim... jadi kalau dia sayang dia akan bersungguh... kenapa nak dilepaskan... entri ni berniat untuk bercinta saja ker? atau untuk membina rumahtangga?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepaskan dgn maksud serahkan semua pada Allah.. idok ler manjang asyik mikir.. jd.. tenang la sikit ati.

      Delete
  4. Emmm... lepaskan bukan memutuskan... berjauhan bukan melupakan... tapi klau jodoh di lepaskan boleh kembali bersatu ... klau bkn jodoh....dilepaskan...ye terus lepas...hihihi... tak dtg balik dah....dtg balik bg kad kawin... huhuhu....

    ReplyDelete
  5. Klau lepaskan bkn memutuskan. Klau berjauhan bkn melupakan... tapi bila kedua2 perkara tu di buat mmg tk kn kmbali...sbb? Sbb bukan jodoh.... klau jodoh buat lh apa2 pun ttp jodoh, lepaskn ke, berjauhan ke, melupakan ke apa ke... akn dtg juga... Allah pengatur segala2nya....

    ReplyDelete
  6. Klau lepaskan bkn memutuskan. Klau berjauhan bkn melupakan... tapi bila kedua2 perkara tu di buat mmg tk kn kmbali...sbb? Sbb bukan jodoh.... klau jodoh buat lh apa2 pun ttp jodoh, lepaskn ke, berjauhan ke, melupakan ke apa ke... akn dtg juga... Allah pengatur segala2nya....

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...