Tuesday, March 10, 2015

Payung Dan Cili Pedas

"Kenapa aku mkn nasi Arab kat Mekah, cili hijau dia tu pedas dia lain (maksudnya sedap la tu).. ".   Pukul 3 pagi tetiba terngiang2 kata2 teman baikku, Zie.   Mungkin terselit namaku dalam doa tahajjudnya.

Yesss...  ai dah jumpa dah kat mana terjualnya cili hijau "yg pedasnya lain" tu puan2.... Kat pasar Fremantle.   Pedas yg ala2 cili padi..    Selalu org ratah mentah camtu je dgn nasi2 arab..  (esok la snap pix).. mlm ni nak menayang Cik intan payung ni.


Assalamualaikum and morning!!




Entah kenapa ai suka sgt dpt beli payung ni.. tahap happy dah mcm saat dipinang jejaka idaman. :P muahaha..

Tu la.. lain kali sapa yg takut sunburn (naik bas turun bas).. uoll bwk je dr tanahair. Tak sampai RM10 pun kan?.  Mcm ai ni dah terpaksa beli kat sini sbb tak terpikir pun nak bawak dr sana.. Sangkakan wajahku kalis matahari.


Yg buat ai tersuka sgt dpt payung ni bukan apa .. sbb comel lote.. pastu embroidery.  RM30 a.k.a AUD10. Yg kuheran awek cun  berambut perang yg jual tu x reti cara nak tutup payung ni.  Malah berkali pesan ngan ai.. jgn asik bukak tutup nt rosak.  laaa pulak.  Takde mananyalah nk rosak.


2 comments:

  1. hahaha...kalau tak leh buka tutup..wat per djual..agaknya mat salleh tak pndai guna payung kot sam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... Yan.. kat sini jarang hujan.. maybe dia tak biasa pakai payung.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...