Saturday, March 28, 2015

"Terapi" Penat Balik Keja

Orang kata...   kalau kita penat2 balik kerja... nampak muka anak.. hilang penat kita. Ya, itu memang betul.   Tapi... sebelum dapat jumpa anak, pelbagai lagi jenis manusia kita akan temui di tengah jalan kan?.    


Kalaulah orang2 yg kita  temui itu pun berwajah manis macam baby...  maka berganda2 la hilangnya penat kita (dicampur dgn bila balik nanti jumpa anak plak), maka... akan bertambah2 muda belia la kita jadinya puan2.   Hilang stress kita.




Alhamdulillah... itulah yg sering aku temui di sini.    Naik bas pepagi... Pakcik drebar tu dah ucap...
"Good morning...".   Pastu senyum ala pramugara.      Tenang jiwa melihatnya... hilang debaran  asssignment yg menimbun.


Jejalan balik....   disapa lg dgn senyuman2 manis makcik2 warga emas yg lalu lalang di lorong2 pejalan kaki.   Hilang penat kita  Dik Non... Hilang rindu kita pada mak2 kita.    


Beli barang dapur,   yg sekadar sebijik sos..  disapa mesra cashier... "Hello, how are you today?". Senyum lagi...  


Lahai... memang murah senyuman dorang ni semua.  Alhamdulillah.    Harus kalau jual ubat gigi.. amatlah berbaloi kalau kat sini sebab semua rajin tunjuk gigi.   Haha..




  






5 comments:

  1. ramahnya org2 dsana..alangkah bgusnya jika malaysia juga begitu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Yan... mana2 sifat yg baik tu, moga dpt kita contohi.

      Delete
  2. Bestya mcm nk tghl kt sana jer...org sini kdg solat jemaah kt masjid atau surau...nk salam lps solat pun mls...slm yg seblh2 jer....

    ReplyDelete
  3. Haha.. sama pendapat kita Knor.. kat tempat kita ni pelik gak kadang2.. mcm pilih2 org nk tegur n nak salam..

    ReplyDelete
  4. KNor a.k.a Kayu Manis & Aisy...

    La.. ya ke?. Teruknya. Ish ish ish..... Mungkin dorang pemalu kot.. kekeke.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...