Friday, April 10, 2015

Kerinduan Yang Terubat

Assalamualaikum  darling2!!!.   Jumaat datang lagi.

Kerinduan pada tanahair akan terubat bila kita jumpa wajah2 or gaya seiras dgn insan2 tersayang.   Ramai sebenarnya kutemui.  Ada yg rupa anak sedara ai, abg ai.. rupa kawan2.    Tapi semuanya versi Mat Saleh ler.






Ni salah sorang classmate ai yg muslim.. from Zambia.    Beliau ni ler peneman  di kala solat.     Gaya2 dia ada sikit macam kakak ai,.. lemah lembut (mesti perasan kakak ai.. dipuji lemah lembut..  uwekk).  tapi rupa ada macam retis Safura sikit,  bertudung labuh. 

Satu perkara yg ai suka.....  minyak atar yg beliau pakai tu mengimbaukan kenangan pada Tanah Suci.   Semilir2....  semerbak bagai wangian tepian Mesjid Nabawi, terus teringat insan2 tersayang yg telah pergi.    Terus  insaf yg berpanjangan...    Sekian.   Babai... nak gi kuliah!!!










2 comments:

  1. teruja jer walau iras2 ye...nak sambut puasa lgi 71 hari..puasa kat sanalah ye....
    tak sabar nak tgok juadah org sana berbuka....tak sabarnya nak puasa bln ramadhan..sempat ke aku...kan mati bila2 jer..
    lari tajuk ni...

    ReplyDelete
  2. Memang Selalu je jumpa orang iras orang yang kita kenal..mesti pandang 4/5kali hehehe

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...