Thursday, May 21, 2015

Berusahalah Utk Senyum

Sambil menggoreng mee kat kuali tadi
Kak Mirror memikir masalah ko tu Dik..
Persoalan beliau.. nak dapatkan balik bopren lama.

Prepare for the worst la Dik.. Tak usah terlalu mengharap. Kdg2 jodoh ni.. makin dibenci makin itu yg didapat.. makin yg digila2.. makin lari. Kah kah kah!!.  K.Mirror crita kes org lain... bukan pengalaman sendiri OK... ai syg IRP..!!.  Love him so much sejak ai dlm kandungan 4 bulan lg.  Tau2 dia jadi jodoh ai.. mestilah bersyukur.. kekeke..   (dgn harapan somi ai baca).

Tp tak semua nasib sama dgn ai kan..



Apa kata ko rajin2 tolong Mak.. tolong masak.. gembirakan hati emak.. nanti Allah syg.  Nanti Mak doakan kau berjodoh dgn dia.. DOA seorang ibu kan makbul.  Kak Mirror pun tak mampu nak tolong.. melainkan doa.

Apa2 pun.. ceriakan diri. Sekalipun lara.. berusaha la utk senyum.. setidak2nya senyumanmu menjadi penawar pd org lain. Sekian..


8 comments:

  1. betul tu sam...jangan mengharap pada yang tal sudi...jangan bagi pinjam duit semata mata nak tambat hati balik...yang untung jantan tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Yan.. baik bg je duit tu pd kakak2 ni semua.. kekeke

      Delete
  2. Mcm puan MM..rajin kedapur
    Bwa bekal lgi...kn..kn

    ReplyDelete
  3. Tepat sekali..alih fokus dari masalah bofren pada menggembirakan mak. Insyaallah, adik akan gembira jua akhirnya..

    err..siap dah ke mi hun tuu..dah lenguh pegang pinggan ni..hi hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Che Mid...
      Selalunya anak yg Solehah akan berjodoh dgn org yg soleh. Jd si adik tersebut rajin2 ler gembirakan hati emak.

      Delete
  4. Doa mak tu lah paling makbul..gembirakan hati mak,insyAllah Allah pasti genbirakan kita..


    Jemput jenguk blog saya:
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...