Monday, June 22, 2015

Anak Dan Kisah Terawihnya

Betul jugak la kan.. once a while  kita kena crita jugak pasal anak.. nt org ingat kita anak dara pulak.. (e eh.. perasan).

Emm.. nak crita pasal Shashal dan terawihnya.



Shashal enjoy mengikut ayahnya terawih.. Tp.. he he.. sbb imam kat sini kan baca surah pjg2... so, balik tu dia ada mengadu..

"Esok saya tak pegi boleh tak Bah?". Dia tanya Irp.

"Pegi je Sayang.. kalau penat, rehat.. duduk..".  Jawabku.  Alhamdulillah dia akur... the following day dia pegi.  Good boyy!.

Balik tu.. dia bawak sesuatu kat tangan, berbungkus tisu. Dia kata... special utk Mama.

Oh Baklava rupanya..  disebabkan Mama ni Jawa.. mcm kureng la sikit dgn kuih2 manis Arabic ni.. Tp OK la.. mkn jugak demi menjaga hati dia yg dah susah2 tapaukan utk Mama melalui Pak Sheikh yg bwk sedulang ke mesjid.

Itu je kot nak crita sbg kenangan hari tuamu Shashal... niteeeee!!




4 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...