Monday, June 22, 2015

Masalah Wanita ~ Adik ipar saiko

Jgn terkejut la kalau belog aku lately ni mcm nak jadi novel.. tak kemetot2 mcm dulu.. sbb tgh free ni (arini cuti).   Plak tu aku rindukan novel melayu ( tp of coz tak jumpa kat sini). Tu yg buat "novel" sendiri ni.. haha.


Tapi novel bukan sebarang novel OK.. tgh nak menurunkan ilmu ni.. cekidout!!.


Puan2..  hari ni Chef Mirror nak ajar cara mengembalikan kecantikan salad yg hodoh menjadi segar semula. Haha.. Chef la sangat!!.

Mula2.. ambik salad hodoh yg dah x brapa Segar itu, masukkan dlm air panas.  Angkat dan.... cucur di bawah air sejuk..



Ia akan kembali ayu spt ini ..
then boleh la tuangkan masakan anda ke dlmnya.. spt pix bwh.



Dah dah.. kuatkan imanmu.. arini kan posa.  Sbb tu aku cuma post gambo coleslaw je.. korang tak minat sgt menda2 sayur ni kan?.
Berhati perut jugak tau aku ni kengkadang..


Alkisah tu ari ada silent reader meluah masalah ngan aku.. (ehh tetiba aku tukar topik.. sabo je la kau.. kan dah kucakap td..aku nak mengarang novel pagi ni.. stay tune).

Biar ku gelar dia sbg Pn D (bukan nama sebenar).  Pn D tgh tensen dgn adik2 iparnya yg ala2 saiko, cakap meninggi suara, treat dia mcm anak.   Pn D ni baru kawin, lembut orgnya.. tu yg agak terkejutan budaya tu.

Aku pun tak mampu nak tolong melainkan ko sabar je la Nokss..  Cuma yg boleh kupesan.. "Allah itu Maha Mendengar".    Mintak2 kita jgn ler buat kakak ipar kita cenggitu.. sudah. Kang Allah balas plak kat kita.. klu bukan kat kita.. kat ank cucu. Nak?. Tak mo kannn?.
So... pikir2kan lahhh...wahai Miss Saiko..
Perempuan yg kau sakiti itu ialah anak perempuan yg dibahagiakan bermati-matian oleh ayahnya, mengapa sewenang2 kau sakiti?.


Dah..Pn D... jgn sedih2 lagi. Anggap je itu caranya Allah nak mecuci dosa2 silam kau. Moga kau dpt Syurga Tertinggi... Aamiin.

OK.. dah siap dah "novel" aku.....keh3.









6 comments:

  1. Hahaha kemaen hany igt pnjang bebenor lah entri nya.haha

    ReplyDelete
  2. yan bukan peminat sayur...jadi gambar tu memang prihatin sangat..kalau letak gambar cheesecake mau meleleh ayak liuq nie..huhu...

    macamana puasa dirantauan....ok tak ?

    ReplyDelete
  3. coleslaw itu menggoda kalbu MM hehe
    selamat berpuasa...

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.