Saturday, September 12, 2015

Apa khabar Mekah?

Assalamualaikum..

Pepagi menerima pix2 jemaah yg terkorban tertimpa kren, terkejut jap. Tapi naluri mengatakan inshaallah Kakak aku, Ustazah SA and Abg Li Selamat.

Ternyata benar naluriku..
Beliau digerakkan oleh-Nya  utk tak keluar semalam atas masalah2 tertentu ... rupa2nya itu yg terjadi.

Takziah kpd jemaah2 lain yg terlibat, bertabah ye.  Perginya mereka di jumaat yg mulia, di Mekah lagi.  Satu pakej lengkap utk dicemburui tiap insani..

Kpd rakan2 lain yg sedang berada di Tanah Suci, diucapkan Selamat menunaikan ibadah haji Dan pulang dgn haji yg mabrur.  Aamiin.





5 comments:

  1. Betul tu. Tak perlu nak sedih-sedih sangat kerana yang terkorban itu berada di tempat dan masa yang terbaik untuk kembali kepada Pencipta.

    ReplyDelete
  2. Allahuakhbar...dugaan besar umat islam tahun ni....

    Moga seluruh jemaah selamat disana..amin

    ReplyDelete
  3. Kejadian tak disangka sungguhkan.. kami pun cepat2 contact mak sedara papa n yang juga ada di mekah skrg.. lega dia pun tak apa2.. moga semua yg berada di sana dpt haji mabrur..

    ReplyDelete
  4. Betol mm,hany pn terdiam kejap bila tgk gmbr gmbr yg org share. ALLAHUAKBAR kebesaran DIA kan. Semoga semua jemaah dpt jalan kan ibadah dgn selesa yg mungkin, insyaALLAH aamiin

    ReplyDelete
  5. semoga semua jemaah dalam peliharaan ALLAH hendaknya

    Jom FOLO saya

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.