Monday, September 28, 2015

Cara Menambat Hati Isteri



Menu kami mlm ni...  ayam goreng resepi bekas suami kpd bekas kawan satu sekolah ai..    Amacam?.  Panjang tak susur galur?.

Air tangan penambat hati.  Tak kira la sama ada suami atau isteri.  Kalau suami rajin masak, tertambat la hati isteri.. tak jadi isteri nak berpaling cinta pada yg lain walau berpuluh2 jejaka nak ngorat. Kalau pun dah berpisah, masih terbayang2 kebaikannya.

Begitulah kisahnya resepi yg ai dapat dari x-schoolmate ai ni.


Resepi

Ayam beberapa ketul - bersihkan.
Tumbukkan bwng putih, bwng merah,
halia, kunyit, garam.
Lumur pd ayam.  Perahkan limau nipis/kasturi.   (ai guna lemon).
Perap sejam... baru goreng.

Motif limau tu sbg agen penyerap segala bhn.






2 comments:

  1. Haha.. tuan punya resepi asal ni kemain panjang namanya tu..

    Setuju sgt, kita sbg isteri mmg kagum dan suka sgt kalau sesekali suami masakkan sesuatu..

    Limau kasturi or benda masam rahsianya ya.. ha..lain kali boleh try ni..tq sam..

    ReplyDelete
  2. Betul tu sam..sesekali makan air tangan hubby..terasa nikmat lain Macamkan

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...