Saturday, October 3, 2015

Menyampah!

Merantau ni...
hati kena kering!.  Lembik2 tak mau!.
Syukur Allah banyak menolong.


Kadang... ada jugak orang yg
aku menyampah.  Takde manners.
Org takde kacau dia pun..
Mulut byk cakap pulak..
Tak tau nak behave di khalayak
ramai.
Dah la datang lambat..
Disiplin kurang!.   Mulut banyak! Heee
selisih amit2 la..
Aku mmg anti la org2 tak beretika
ni.  Nyusahkan orang.
Memalukan Muslim.



Nampak org laki je terus tergedik2..
Dah buat kelas mcm night club..
berpeluk2... geli ai!!
Cuba la jadi mahal sikit wahai
perempuan.


Heeee ... sebenarnya aku tak
koser pun nak ambik pot..
Gasak ko la nak sosial pun..
Kubur kita asing2..

Cuma semalam aku geram
sgt dgn perangai ko yg suka
mengaibkan orang..
tu yg tertulis kat sini..
haha..
Lain kali jgn banyak
komplen ye..  Mind yr own business!
So.. aku pun tak akan
kacau kau.



Ramai lagi yg baik2
dan beretika..
especially warga2 tempatan..
dorang lagi humble
dan banyak menolong..
Contohilah dorang tu..
wahai perempuan...


p/s.   :   Pandai2 la nak Google translate.. ye Noks







3 comments:

  1. Itu mesti culture shock...tu yg over tergedik2..sabar jelh,sama juga tmpt kita pun...sembang lebih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga Allah turunkan hidayah la hendaknya.. ye Kak Nor.

      Delete
  2. Nauzubillah...memang hati kena kering hadapi orang camni sam

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.