Tuesday, October 20, 2015

Resepi Tembikai Vaccum


Tunggu kawan, tapi tak jadi datang..


Setakat muffin, tak berapa rare sgt kan?.  Hari ni nak share resepi yg ganjil sikit... tembikai vaccum.


Memula, sediakan belahan2 tembikai 
spt di atas.  Tabur garam dan black pepper.  


Masukkan plastik...
then.. masukkan ke dalam
vaccum machine (pix bawah)..
Perhatian ye!. Bukan vaccum 
sapu sampah kay!.
Totally different.



Hasilnya setelah divaccum.  Then bolehlah kluarkan dan makan bersama salad.

Aku yakin, tekak kita sbg Melayu ni blom dpt terima menu asing ni.. sbb lazimnya tembikai sifatnya adalah Manis.. tapi, tak salah kan mencuba menu antarabangsa?.  Sekurang2nya
untuk pengetahuan am.


p/s :   sampai skg masih terkagum mcm mana ada org bleh mkn nasik berlauk tembikai?

9 comments:

  1. Kalau nasi dengan ulamnya tembikai memang menu ayah saya.. dia kalau makan macam tu dgn sup mmg laju.. takleh imagine tembikai vakum ni macam mana la sam..

    ReplyDelete
  2. wahhh...sedap ker MM tembikai vaccum tu

    ReplyDelete
  3. Tetamu tk jadi dtg,muffin tu kitalh yg mkn ye...
    Rmh knor tk smpt nk vakum2..selmt masuk perut dh..
    Hari2 mkn tmbikai..byk kebaikkn mkn tembikai ni...
    Rasulullah saw pun suka tmbikai...

    ReplyDelete
  4. Pertama kali dengar ni...tapi tak mustahil sekiranya kreatif mengubah cita rasa ......yang kulit putih tepi tu pernah jugak orang buat sayur...

    ReplyDelete
  5. Camane rasanya? eh..rasa tembikai la kan he he..

    ReplyDelete
  6. Wa selalu makan nasi ngan tembikai..
    Lagi2 kalau bulah puasa ekekeke

    ReplyDelete
  7. Hmmm....mana nak cari mesin vakum tu...lazada ada?

    ReplyDelete
  8. Pedas lah jadinya tembikai tu kan sam

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...