Thursday, November 12, 2015

Fishing Time

"Sejuk.... nak balik, penat!.  I ngantuk".

Ingat nak cakap je mcm tu pada Irp... tapi rasa tak tergamak pulak.   Beliau leka dengan jorannya tanpa menghiraukan cuaca malam yg kian dingin hingga mencucuk tulang sum2.
Mujur aku membawa sehelai jaket tebal ..  dan sehelai baju kurung untuk dijahit di tepian pantai kalau2 bosan.

Malam tu tak ada orang, kitorang berdua je kat situ.

Penantian berbaloi bila mana di minit2 pertama dapat seekor ikan sederhana besar.



Beberapa minit seterusnya dapat pulak yg sekor lg - lebih besar.     Salmon.   Nama je salmon... tp bukan le salmon pink yg selalu kita mkn tu. Beberapa orang lelaki dan perempuan datang melahirkan keterujaan.

IRP siang terus kat tepi Pantai utk senang dibwk balik. K.bai... masa dah time.




4 comments:

  1. Sesekali penuhi kehidupan dengan hobby juga satu yg menyeronokkan. Sorang memancing, sorang menjahit - best jugakan

    ReplyDelete
  2. Wah seronok memancing jika dapat hasil macam ni. Nanti boleh cuba lagi.

    ReplyDelete
  3. Best sesekli memancing..
    Lma naw tk memancing,kt kmpung dulu ikan gerun tgok knor.mna tknya..sebaldi ikn puyu,haruan,keli..,...rindu zamn tu.

    ReplyDelete
  4. besarnya..tak sia sia menunggu
    ..alhamdulillah

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...