Friday, January 1, 2016

2016 ~ Bersahabatlah Dengan Kematian

2016??.   Pagi2 buta anak bongsu aku dah sibuk tanya umur aku.  Mama dah tak muda dah Nak oii..
Sudah waktunya bersahabat dengan kematian.  Kawan2 sebaya pun dah ramai yg diserang sakit2..




Bak kata2 Dr Harlina Siraj..  (actually nasihat tu utk yg menghampiri 50 tapi takpe la.... walaupun aku jauh lagi ke angka tu.. tapi menarik la nasihat beliau tu.. Dan lagi..  ajal tak mengenal usia.


Pada usia ini ...
"Berkawanlah dengan kematian. Jgn takut akan ia.  Kematian adalah permulaan hidup yg lebih baik.  Bersedialah.  Bukan untuk mati.. tapi untuk bertemu Yang Maha Pencipta. " Hiduplah dengan aman di sisi-Nya.







4 comments:

  1. Betul tu apa yg diperkatakan...moga kita sentiasa bersedia utk bertemu Pencipta

    ReplyDelete
  2. Ai kak sam.. saya pun pernah tertanya2 mcm soalan si shashal tu masa mula2 baca blog ni dulu...haha..

    Moga kita semua dapat hidup dengan keimanan dan meninggal dalam keimanan juga. Moga mendapat syafaat Nabi Muhammad S.A.W

    ReplyDelete
  3. betul tu sam...sentap ayat tu...jom muhasabah diri

    ReplyDelete
  4. Ramai yg tergoda dgn dunia...pada hal dunia ni ibarat bangkai...

    Sama2 mencari jln lurus , jln yg Allah redho.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...