Sunday, January 31, 2016

Ketandusan Soalan Dalam Masyarakat Kita



Sila rujuk pix atas
(credit : Bidadari)

Sebagai berbaik sangka, mungkin dorang ketandusan idea nak buat soalan kot.    Seni berkomunikasi yg belum mantop!


Oh!!.  In my personal opinion, if people keep asking you such "friendly questions", you don't OWE them any explanation.   Balas dgn sengih je cukup kot.

If you want to explain... go ahead.  The point is, you don't have to feel guilty or shame by not explaining. 

The rule is....  as long as you don't harm or judge others, you don't have to give any explanation to anyone for anything.

Ada 1 pendapat mengatakan, dlm hidup ini ada beberapa perkara yg mana bila org tanya, kita tak perlu rasa bersalah pun untuk tidak menjawab :-

1).  Education level.

2). Tinggal kat mana?

3). Gaji

Yg ke 4..  status perkahwinan.. (Emmmmm..  Ai tak berapa setuju skg ni, dulu bila lecturer ai cakap status perkahwinan tak wajib pun tulis kat resume.. ai setuju ler.. tapi dlm kehidupan seharian, harus la tak perlu berahsia pasal nikah kawin ni.. nanti disangka still available plak... ngeh3).

Apa2 pun segala soalan di atas pada ai tak la terlalu mengerikan pun berbanding yg bawah ni :-

"Maarobuka??!!".

Jom istigfar..

Astagfirllahazimm..
Astagfirllahalazimm..
Astagfirllahalazimm..










8 comments:

  1. Ya soalan yg bawah tu paling takut, walaupun sekarang kita tahu jawapannya, tapi adakah kita dapat jawab bila disana nanti...

    Soalan yang diatas tu biasa2 saja, semua dari Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn Azra..
      Sebab jawapannya bergantung pada amalan kita di dunia.

      Delete
  2. sifat manusia yang paling yan tak suka...huh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun...Yan.
      Kecuali kalau yg bertanya tu sanggup jaga saya dalam pantang 44 hari 44 mlm. Haha..

      Delete
  3. Itulah asam garam menjadi manusia.Jika dengan manusia pun tidak terlepas soalan,inikan diakhirat,lagi disoal.

    ReplyDelete
  4. bg sara soalan2 diatas tu ok lagi...tp kalau tujuan tanya sbb nak banding2 dgn si minah,si senah anak pak man, si milah ujung kampung sana...mmg jadi tak suka hurmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga tu Sara.. sgt tak best kalau membanding2 ni.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...