Tuesday, February 16, 2016

"Diet Kafien" sedang bermula

Assalamualaikum..
"Diet kafien" sedang berlangsung.
Ironi dari berkafien selama ni, migraine telah membuat serangan hendap. Kolagen badan pun habis dimakan dia.. kekeke (agak2 mcm mana ai menyukat kekurangan jumlah kolagen tu?).

Apa lagi... "mirror... mirror on de wall ler..".   Haishhh tak bleh jadik ni..   Engganku tros tua dimamah usia.


Akibat migraine itu.... arini cuma masak nasik lemak berlaukan ibu sambal, telur rebus, ikan kering dan jeruk gherkin.   Telan panadol tros zzzzz...


Dlm mimpi terhidu anak daraku goreng ayam.  Aromanya menyelerakan.  Bangun2 tengok dah tinggal mangkuk.
Huaa..   T __ T.



Nasib lah  ku bukan emak si Pekan yg kempunan telur tembakul.
Menggagahkan diri menggoreng prata adalah solution terbaik dari merajuk ditelan batu belah batu bertangkup.


Allah turunkan macam2 nikmat... jgn lekas berputus asa bagai emak si Pekan ye... puan2.   Hihi..



Anak2 suka Peel Fresh... tapi Aussie tak jual brand tu.  Tapi yg ni pun pada ai dah perfect!.    Sesuai untuk pendiet kafien macam ai.


p/s :   Nikmatnyaaaa hari cuti...
Boleh memutihkan kulit.

4 comments:

  1. sama lah ngan kite kak MK.. tak ley amik kafein..migrain teruk dgak... kafein ni boleh addicted gak kan.. saya kalau sekali amik..mesti teringat nak amik lagi..teringin.. lepas tu migrain tanggung lah sorang2.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aty - Kak Mirror aritu terpaksa ambik kafien sebab nak tahan segar waktu keja. Ni tgh cuti.. bleh la berdiet balik.

      Delete
  2. yan dah bepuluh tahun berhenti minum kopi...coz ada kafein...noneng pale

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...