Friday, March 11, 2016

Perkara Penting Sebelum Bertemu Janji

Salam Jumaat Gurlzz!!.

Tak kira di dunia sebenar, mahu pun alam maya..  memanggil sesorang dengan panggilan namanya yg disukai memberikan efek kemesraan dan rasa dihargai.

Malam tadi kami sekeluarga telah diundang oleh seorang sahabat,  Indonesian yang telah berpuluh tahun tinggal di bumi Perth ni
untuk makan malam bersama di sebuah restoran terkemuka.

*bersyukur sgt sebenarnya sebab masih ada yg sayang ~  Selalu juga dpt undangan dari perantau2 Indo ni ~ mereka sgt baik hati & humble biarpun harta keliling pinggang.

IRP selalu terpikir..

"Jangan2 dorang sedara arwah bapak u kot?".

Wallahualam la kann.... tiada yg mustahil.  Hanya Allah je yg mengetahui segala susur galur yg terpisah benua.  Yang pastinya bila berjumpa dorang.. kerinduan pada kampung halaman akan terubat.

Boleh pulak aku tak ingat nama si isterinya yang lemah lembut lagi sopan santun itu.  Nama anak gadisnya je yg ku ingat.  Padahal dah selalu saling berpelukan tika berjumpa di majlis2.  Tak patut kan aku?.


Nasib baik ada wassap...  kwang.. kwang kwang...




Justeru itu Puan2...  sebelum membuat sebarang temu janji,  pastikan kita terlebih dahulu membuat "homework".  (Mcm kawan aku siap ingat nama seluruh ahli keluarga dan hobi, dia kata ..senang nanti nak jadikan modal borak.  Ooo alkisah).

6 comments:

  1. Betul tu Sam..
    Kekadang org ingat nama kita..
    Kita pulak tak ingat nama dia..
    Aduh malu kan.. akak ni kalau nak ingat nama memang susah sangat..
    Kekadang kat alam maya ni pun tersasul nama kawan blogger ni..
    Ohh sam tinggal di Perth ye..
    Kawan akak pun dah lama tinggal disana..
    Pak mertuanya orang sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi..saya pun Kak Yati. Kdg2 lupa nama org.
      Kena tulis dalam blog baru boleh ingat sampai kiamat.

      Delete
  2. Sebenarnya kalau kita baik org akan sebaliknya juga. Sam nampak dia baik, dia juga nampak Sam baik itulah hakikatnya.. Itulah bila ditemukan indah jadinya

    Org alert aje yg bijak buat homework sebelum jumpa:)

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum sam...lama tak jenguk umah sam...huhuhu...apa khabr sam

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...