Tuesday, June 14, 2016

Bukak belog saya di mlm hari shj pleasee.. sbb ni entry makanan.. :D

"Ma... saya dah "insaf" nak buat pizza".

Kata Shashal.   Hahaha...  dah agak... mesti gara2 penat menguli di bulan posa.


Baru pukul 3 ptg dah merengek utk juadah berbuka, Mama layankan je la meskipun waktu itu kudrat Mama tak ada untuk memantau segala kerja2 dia kat dapur.  (Kebetulan plak ada jemputan iftar... ingat nak gantung periuk je).



Bila "memantau" anak memasak... maksudnya 60% tugasan tu sebenarnya kita yg banyak kena buat.. betul tak?.  Dari cara menyukat tepung, mengadun, chopping2.. dan yg paling penting cara pasang oven.





Ptg pun kian pergi... Shashal masih menguli.  Mama dgn Abah dah tengok2 jam.. takut tertinggal event. Mana taknya.. lokasi iftar tu agak jauh.

Sib baik sempat.
So.... apa lagi.. terus balut2 aluminum foil, masuk dlm punjut.
Vrooommm!!



Itu dia punjutnya... dah mcm zaman si Tenggang.  Ahhh ada aku kisah?. Yg penting selamat sampai ke tempat kejadian dan sudi dimakan oleh awek2 Turki dan Somalee yg telah siap sedia berkumpul di sana.


Tetiba teringat Shashal di area lelaki. Sian plak dia yg buat tp tak dapat merasa.. so, terpaksa la Mama "berburuk siku" dgn AJK dapur mintak balik sepotong untuk Shashal. Haha.. tak senonoh je kau Sam.


Tapi kari yg dorang buat tu sedap sgt la.  Tgh menggali ilmu ni... kot2 ada yg sudi share.  Yg bagusnya kari dorang ni takde MSG langsung tapi lemak2 manis bak berajinomoto.



nota :   recipe pizza - older post




1 comment:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...