Monday, July 18, 2016

Gigi Adalah Aset Utama Seorang Lelaki

Entah terlebih kalsium atau apa... dlm usianya 11 thn..
gigi susu Shashal masih kuat2 semuanya.

Ironinya berlapis2 la di bahagian depan bila gigi kekalnya pula berlumba2 tumbuh..
Ustazah ngajinya pun dah lama pesan utk tanggalkan yg terjongket seketul tu sebab bila ngaji.. tak dpt membuat sebutan yg betul.
Kami pulak kena dapatkan result x-ray
sebelum sesuka mencabut.. sebab sebelum ni dah rujuk doktor gigi.. doktor kata biarkan sampai tercabut sendiri.
Serba salah ai dibuatnya.. tak kan nak cabut pakai playar plak kan?.


Bila gigi dia nampak pelik...
Terganggu ler penghidupan sehariannya..
sebab asik menjadi teguran gadis2 sebayanya..
Mamanya pun sampai dah jenuh
menjawab soalan org..



Tapi..  itu sebelum raya ok!.
Sekarang anak mama dah hensem dah..
(Cakap ibu kan doa... so kena doa yg baik2.. jgn ada yg termuntah plak πŸ˜ƒπŸ˜ƒ).
Balik Malaysia aritu kami x-ray gigi dia..
dan hari berikutnya kami bwk la dia
jumpa doktor gigi..  jam tu jugak doktor
cabut (tak injek.... just bubuh cecair bius kot tu)... alhamdulillah.. tros hensem anak Mama sampailah skg..

"Chal... gigi adalah aset utama seorang lelaki...  Mama jatuh cinta dgn Abah dulu sebab gigi dia tau!".   Kekeke... itu motivasi malam kalau nak suruh dia gosok gigi.

Rambut je blom sempat potong..
sib baik sekolah dia x kisah..


Untuk adik2 cumil di luar sana.. rajin2 la gosok gigi sbb kalau dah rosak.. byk lg kos pergigian akan keluar.  Niteeeee...

2 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...