Sunday, October 30, 2016

Identify your customer profile

Assalamualaikum!!.

Setakat nak cerita pasal kasut pun berjam plak ai mikirkan ayat.  Nampak naw dah lama tak baca novel melayu (makanya kurang perbendaharaan kata).  Oh ye... ai suggest kat blogger2... if u wanna be a successful blogger, banyakkan baca novel.  Jgn jadi mcm ai ni yaw!!.   Maklum aje ler.. kat sini dah tak jumpa novel BM.



Btw... depend la...  who is yr target reader?.  Kalau kanak2..  tak sesuai la if you put a lot of jargon!.     Harus pening2 budak tu.  Malah org tua mcm kita pun bleh pening2 kalau baca ayat2 yg hok plek2.

After all... our job as a blogger is not to show off how smart we are.  Our job is to make sense of information which means putting that information in context and perspective.   Ha gitew!!.

That's why.... kalau nak jual barang kat belog... guna la ayat2 yg pendek dan ringkas especially jika target anda adalah career2 woman. (Sbb dorang busy... tak sempat baca sgt).   Banyakkan pix dari tulisan.  Tulisan pjg boleh.. tp santai.






Ni ha... sebenarnya nak crita pasal "kasut pantas" ni.... end up jadi entry lain plak.  Lately ni ai macam tersuka plak kasut2 flat camni.. harus pantas jadinya  untuk sampai ke rumah.

U tau tak brapa rega?.  Jgn pengsan uollzz..   5 dollar shj u know!.




4 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...