Saturday, February 11, 2017

KINI AKU TAK BERSENDIRIAN LAGI

Assalamualaikum uollz...

Jap  lagi ada breakfast date dengan hubby, anak2 dan seorang kawan kami.
(Kena mention mereka semua ni sebab ada yang menyangka yang aku masih bersendirian kat negara orang ni.   No no no...  not anymore!.     Entry hari tu kisah sebulan sebelumnya.  Kalau B.I semua ayat dalam PAST TENSE dah..).

KINI AKU TAK BERSENDIRIAN LAGI....  tajuk drama baru haha...

Mereka adalah  motivasiku.. utk terbang lebih tinggi






Ingin merakamkan penghargaan kepada jiran aku yang sangat concern.   (surat di atas).


Eh dah lambat la plak aku ni...
Janji pukul 8.00.




Sebelum log out....  aku nak bagi contoh ayat untuk rujukan kawan aku yang tengah praktis cakap omputeh.. (kiranya ini entry permintaan).    Hamboi hamboi hamboiiii.....   Bla bla bla.... preng prong preng... bla bla bla.....   kekeke...   (kau tau, follower2 aku  lagi dasyat2 belaka, kemahen aku confident je bukak kelas omputeh plak kat sini... wakaka).





Lihat perbezaannya ayat2 ni k...

1) I will eat breakfast later      (future simple)
Saya sarapan kendian nanti.




2) Sam had already eaten when her friend arrived.
Sam dah makan dah masa kawan dia sampai.



3) I was eating breakfast when they arrived.
Saya sedang makan masa mereka sampai.


4) I had been eating snack all day.
Saya dah makan snak tu seharian.

5) He has eaten breakfast.
Dia dah sarapan dah.

6) I have already eaten breakfast.(use for an action that happened in the past  before the present moment).
Saya dah makan dah.



7) I have been eating my breakfast for 30 minutes (use for an action that was happening for a length of time  up to the present moment).



Nanti kita sembang lagi k...
Inshaallah.   Nak siap2 gi breakfast.



Nota :    pix2 makanan takde kena mengena dgn breakfast tapi itu adalah menu2 masa birthday Shashal yg ke 12 hari tu (kecuali tempe besengik adalah menu semalam).  Utk Qistina... dorang dah celebrate kat tanahair.




2 comments:

  1. best tajuk drama baru tu yg penting bukan adaptasi dari novel hehehe...

    bagus dapat jiran macam tu kan.

    seronok dapat belajar cakap omputih pagi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah Mama AA.. dapat jiran yang baik adalah rezeki dari Allah. Alhamdulillah.

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.