Friday, May 19, 2017

Di FB Aku Tiada Sesiapa Mengenalimu..

Tembok kat background tu telah banyak
menyaksikan senyum tangis ai kat
perantauan ni... :P
Sebab tu dengan sewenang2nya ai upload pix ni.. (sbg kenangan).    Kat FB nak selfie2 sgt macam ni segan sikit,  takut disalah tafsir.  Bergambar reramai kurang sikit segan.  Tapi bukan senang teman2 ai diajak bergambar.



Hari tu jalan dgn teman seperantau..
Puas dipujuk berwelfie tapi tak mo!.

"Sebetulnya Mbak... taraf keyakinanku kini udah terperosok lebih rendah dari lantai ini loh.".  sambil menunjuk pada lantai yg kami pijak.

"Loh... kenapa sih?".   Aku bertanya.  (Pandai kan Kak Mirror berbahasa Indo?.  Kekeke).

"Aku sebenernya malu..  aku belum berjaya lagi.  Kalau bisa aku ingin lari dari semua orang.".   Ujarnya lagi.

"Loh... tapi Mbak.. di FBku enggak ada siapa2 yg mengenalimu kok Mbak..".  Jawabku ikhlas.  Meskipun begitu beliau masih enggan berwelfie bersama "blogger tegar Msia" ini 😝😝 ahakz...malah lebih memilih utk menjadi cameragirlku pula.


Kesian mendengar kisah teman ai tu.  Ai berdoa moga beliau "berjaya" mencapai cita2nya dan dgn itu kembali berkeyakinan utk bersemuka dgn ramai org.

Nota :

Moral of the story.. jika ada kwn yg menyepi bukan bermakna mereka sombong, mungkin sama masalahnya dgn kwn ai ni.








4 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...