Monday, May 15, 2017

Lampu Raya ke?

"Ma.. have u seen the ladder?" tanya Qistina sejurus masuk ke bilik mamanya dgn shawl masih di kepala petanda baru keluar berjalan dengan ayahnya semalam.

Nak watpe  dgn tangga?.

 "Abh nak pasang lampu raya.".


Lampu raya??.   Mamanya terus membayangkan...
sebuah pelita buluh yang mungkin akan dipacakkan di halaman.




Atau... sebuah lampu minyak tanah yg
akan dipasang di tembok.
Pix  :   nostalgia raya di kampung..



.
.
.
.
.
Tapi......
.
Bila ai bukak tingkap..




Laa....  lampu lip lap ghoper2nya...
Takpe...  mama tetap gembira dan bersyukur wahai suami dan anak2ku!
Ini pun kategori "lampu raya" jugak,  buat menambah "perencah" keindahan ramadhan dan syawal.. meski di perantauan.   Kalau rumah malap2 je tak best pulak...  tambah merundum pulak hatiku yg sedia merundum kehilangan sepupu, meninggal saat melahirkan anak ke 4 semalam.  Moga syurga tempatnya.  Aamiin..








8 comments:

  1. Cantik pulak lampu raya tu..
    Ada gambar kartun anak-anak..
    Terasa meriah ramadhan ni ye Sam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. CH - katun tu memang cantik... tp sayangnya sekadar aplikasi edit di FB. πŸ˜ƒπŸ˜ƒ. Pix lampu sebenar yg bwh sekali.

      Delete
  2. kejap je raya nak puasa and raya kan kak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan E'in... cepat masa berlalu selagi bernama dunia.

      Delete
  3. awai nak rasa kemeriahan raya ni. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesaja nak cari asbab bergembira..
      Tu yg meriahkan awai2. Hihi..

      Delete
  4. selamat menyambut ramadhan, ada lampu lip lap dah terasa kemeriahannya kan.

    Salam takziah atas pemergian sepupu..sedih pula membacanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Mama AA.. memang sedih.. cuma tak terucap dgn kata2.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...