Tuesday, May 23, 2017

Nampak sedih... rupa-rupanya bahagia.

"Nampak sedih.. rupa2nya bahagia." "Nampak sepi... rupa2nya meriah.". 

 Pepatah apakah ini Sam??. 

 "Nampak mati... rupa2nya hidup.".




Ni ha.. pokcik mokcik berekor yg bermastautin dlm kolam sekangkang kera ni.. eh swimming pool!.  :P.  

Kami sangka mereka dah meninggal.
Senyap sunyi tak timbul2.
Tak pernah nampak keceriaannya.
Hari2 bagi makan padahal.
IRP pun beli la penyauk. 
Lantas disauknya aritu.
Tergedik2 mereka melompat2 di permukaan.
Rupa2nya masih bernyawa.
Tiada cacat cela.
Alhamdulillah.


p/s :  Mungkin mereka mengamalkan prinsip low profile kot, malas nak menonjol2kan diri asal anak beranak bahagia.  Ikan pun dah berilmu skg rupa2nya ye.


4 comments:

  1. Bagus juga ada prisip macam ini. Selamat dari mata-mata jahat.

    ReplyDelete
  2. Memang tak perasan ada penghuninya.
    Ingatkan kosong rupanya berisi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab air dia keruh agaknya.
      Ada petua tak menjernihkan air tu WP?.
      Nak bubuh tawas takut meninggal plak ikan2 tu.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...