Thursday, November 26, 2020

Jadi Ibu Kena Selalu Sihat

Esok pagi ai kena sihat juga lah nampaknya ni.   Kasihan anak3 kalau mamanya tak sihat...  






Bila difikir balik, syukur lah anak3 dah besar.  Time mereka kecik2 dulu, demam2 pun Mama terpaksa sihat untuk mandikan mereka dan sebagainya.   Sekarang yg paling kecik pun Si bulus Chanel,  paling2 stress pun untuk buang pasir toilet dia tu je. 


Cuma tu je la.. time Mama sakit yg menyedihkan bila  tak kudrat untuk masak yg berkualiti macam selalu untuk hidangan anak3.









Rupa2nya burger tak mengenyangkan Mr Boss (si bujang ai)... last2 gigih masak nasi dan buat "sambal telur" (katanya)  malam2 buta.
 


Sambal telur ke ni?.   Boleh la kan, kerja Si bujang.   Lettuce byk kat peti ais tu.. kalau bubuh baru presentable and comey sikit.  Picitkan sikit mayonese ke atasnya.


Begitulah hakikat kehidupan di rantau orang, malah di mana2 pun sebenarnya ye.   Pergantungan hanya pada Allah... bukan manusia.  Mereka pun sama seperti kita, ada keterbatasan masing2.  Kawan2 dan jiran tetangga pun ada problem mereka masing2.  Susah senang, kita telan je lah sendiri.   Pejam celik... lama2 besar budak3 tu.. and at least kita dah berusaha yg terbaik untuk mereka.


Dalam dunia ini.. Kita kena SABAR dgn apa yg kita benci, dan SABAR juga dgn apa2 yg Kita suka.



p/s.   :.    Pernah terbaca tak kisah sedih mertua kehilangan menantu bernama Madiha?   Sedih kan kisah tu.   Insaf.
 



2 comments:

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.