Thursday, April 4, 2024

Punjungan menu-menu Pakistan.

Assalamualaikim guyssss!

Begitu capek dan mengantuk sekali malam ini mungkin simptom-simptom lailatul qadar sedang melanda.  Ahaha...   Jika umurmu selama ini berlalu dengan sia-sia, kejarlah lailatul qadar.

Untuk menghilangkan ngantuk mari kita merapu dulu.  Moga kekal cerah mata ini.  Hari ni dapat punjungan iftar dari kawan Pakistan. Dah banyak kali juga beliau hantar macam-macam menu, baru hari ni dapat upload.




Semua yg dalam bungkusan tu punjungan dari beliau.  Kebetulan mood masak tengah ke laut arini, sekadar asam pedas ikan tenggiri dan sayur kangkung.   Semalam anak  sulong ai bermalam di rumah kami, so dah terlebih masak dan over makan, tu yg arini kena slow down.



Itulah yg dibungkus tadi.  Baked pasta yang lazat dan nasi yang fabulous. Sedap sangat tapi tak pasti nasi apa, macam bubur lambuk tapi dari segi tekstur bukan.   Selain itu, kari cair ala2 sup.



Nampaknya ai dah jadi pengumpul resepi kari sedunia sekarang ni.  Kali ni kari Pakistan yang juga lazat.  Kemarin misteri kari Indonesia telah berjaya dibongkar.   Thanks Blogger Fanny, kerna "spill the tea".    Appreciate it so much!.



6 comments:

  1. Kari pakistan ini pun sedaaap 😍. Saya sekali coba di restoran Pakistan tapi memang yg namanya kari saya selaluuu suka. Even kari India pun suka. Intinya, yg banyak mengandung rempah selalunya sesuai dengan selera saya, mungkin karena kari sumatera pun seperti itu.

    Tapi tak cocok dengan kari jepang, atau kari Jawa. Krn light sangat 🤣🤣. Tak banyak rempah kan. Tak pedas pula 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fanny - Kari Jepang saya belum pernah cuba tapi kari Jawa selalu saya makan jika ada kenduri di kampung saya. Not bad. Yummy too.

      Delete
  2. Pertama kali dengar istilah Punjungan...hehehe

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.