Saturday, August 17, 2024

Balik “Kashmir” dan layanan mesra

 



“Oh ini menantu Hj S ye?.   Eh!. Jemputlah singgah ke rumah, rumah saya dekat je situ.”.  Ujar seorang Pakcik ni pada encik suami tiba-tiba muncul menghampiri kami yang sedang duduk berborak dgn abang di meja yang terdapat di situ.  Rasa terharu pula.

Itulah keunikan di kampung yang tiada di tempat lain, lagi-lagi sejak zaman pandemik, mana ada lagi orang yang sudi mempelawa kita singgah rumah?.  hihihi.  Kalau di overseas kita pun kena appoinment dulu jika nak datang.

Begitulah. Kepulangan disambut mesra dengan ramah tamah oleh penduduk2 “Kashmir” (bagi yg dah lama mengikuti blog ini pasti tahu “Kashmir” yang ai maksudkan.  Bukan “Kasmir” yang kat oberseas tu.  




Datang dengan Mama Mentua.  Terkejut my MIL dgn hanya RM7 boleh dapat set yong tau fu untuk kami bertiga makan.  


Walaupun dahulukala asik dilabel “gedix” ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚… actually ai ni sangat pemalu.   Akibat segan sangat kerana ramai sangat orang yang dikenali dan mengenali di pasar, niat nak beli Japchae (Korean Food) pun terbantut.   Dasyat kan kampung ai… menu2 pun dah antarabangsa.

Salah satu faktor lain yang menyebabkan malu adalah ada yang hampir ai terlupakan nama.  Jadi sebelum mengecilkan hati orang, lebih baik ai segera beredar.

P/S :   Terima kasih Pakcik, undang kami ke majlis kahwin anak, moga majlis berjalan lancar.  Sorry jika tak dapat datang akibat kekangan masa. 

5 comments:

  1. Seronok dapat balik "Kashmir", segar semua sayuran yang dijual, murah pula.. Saya pun sama sangat pemalu, sesekali balik kg. kawan ayah hairan, rupanya ada anak perempuan.. :-)

    ReplyDelete
  2. Hebat kg ni... Makanan ala oversea dah sampai.. sikit lagi jadi kg khasmir hipster hahaha.. Btw Yong Tau Fu RM7 mkn 3 org.. ini mmg harga di Khasmir ni hahaha.. best best

    ReplyDelete
  3. murahnya yong tau fu rm7... dpt mkn bertiga pulak tu... mst banyak

    ReplyDelete
  4. Ya Allah YTF bisa 7Ringgit utk bertiga๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜. Best sangaaaat. Naaah kalo di kampung nih memang mereka masih mempertahankan kebiasaan seperti itu ya kak. Saya rasakan juga tiap balik ke Sibolga dan Sorkam kampung papa . Semua orang kenal kalo disebut nama papa. Kami JD sering diundang kemana2. Tapi masalahnya, saya suka ga enak hati Krn tak mengenal mereka.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.