Thursday, August 6, 2009

Bahagianya kita menjadi wanita...

***Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah SAW.) di dalam syurga

*** Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

***Apabila seorang wanita mencucikan pakaian suaminya, maka Allah mencatatkan baginya seribu kebaikan, dan mengampuni dua ribu kesalahannya, bahkan segala sesuatu yang disinari sang suria akan meminta keampunan baginya, dan Allah mengangkatkannya seribu darjat untuknya.

***Mana-mana wanita yang menunggu suaminya hingga pulanglah ia, disapukan mukanya, dihamparkan duduknya atau menyediakan makan minumnya atau memandang ia pada suaminya atau memegang tangannya, memperelokkan hidangan padanya, memelihara anaknya atau memanfaatkan hartanya pada suaminya kerana mencari keridhaan Allah, maka disunatkan baginya akan tiap-tiap kalimah ucapannya, tiap-tiap langkahnya dan setiap pandangannya pada suaminya sebagaimana memerdekakan seorang hamba. Pada hari Qiamat kelak, Allah kurniakan Nur hingga tercengang wanita mukmin semuanya atas kurniaan rahmat itu. Tiada seorang pun yang sampai ke mertabat itu melainkan Nabi-nabi.

***Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir akan mendapat pahala seperti meyapu lantai di Baitullah.


Di atas hanyalah sebahagian dari kelebihan-kelebihan kita dilahirkan sebagai wanita. Tulis sikit je la asalkan kita mampu membaca keseluruhannya dan dijadikan sumber inspirasi setiap hari. Semoga kita semua menjadi wanita solehah....

~~~~ YA ALLAH YA TUHANKU... BERIKANLAH AKU HIDAYAHMU ~~~~~

8 comments:

  1. Aku bukan nak mengulas artikel engko ni Sam. Hphone engko tu buang je ke Sungai Seget yang jernih tu. Sms lambat benar berbalas. Aha ...bonus engko dah mencanak naik, aku dah keyinkan produk power tu...ok!
    STOKIS BP

    ReplyDelete
  2. La sorry la.. tak perasan pulak ko sms aku!!! Mana tah handphone aku tadi.. tu la, dah kukata jgn la nak suruh aku guna blackberry.. handphone aku yg biasa2 pun kadang tak terbela. Hahahaha!!

    Oh bonus aku dah mencanak naik?? Gilerr.. sehari ni aku tak jenguk web BIO tu.. sbbnya siang tadi ada cleaner dtg la.. so, aku tak adap pc. Nanti aku tengok ya... wah! Tak sabar aku ni.. rezeki isteri solehah tetap ada!!! Alhamdulilah.

    ReplyDelete
  3. ya aku pun terkejut bonus aku pun tetibe naik..rezeki...

    ReplyDelete
  4. Tahniah Mei... kalau ko aku tak terkejut sbb downline ko yg nama Sh*r** tu skrg adalah stokist dan promoter kt KL tu. Betul tak MS? Hari tu ko kata ko ada chat dgn Sh*****? Aku pun dah lama tak pegi bubbletalk tu.. semua pun dah pandai jalan sendiri nampaknya. Bagus!

    Semoga terus berjaya!

    ReplyDelete
  5. Ya benar katamu itu Sam. Untungnya dlm Bio Asli ni stokis dan promoter diiklankan di dada2 akhbar, jadi sesiapa yg jadi stokis dan promoter seperti down line comei si S***** tu, bab pemasaran produk tidak ada masalah. Eh Sam ...mana pergi Aninoymous?....ko dah yaja dia kebelum? Doyok? Mereka tu semua kan lelaki hebat? Arbain?eh sapelagi?
    Joinlah Bio Asli, jauhi skim-skim yang kayap itu.

    ReplyDelete
  6. Oh mereka itu? Si anonymous, si Doyok, si Arbain tu dah kaya raya MS... Masing2 dah ada bisnes sendiri.

    ReplyDelete
  7. ya doyok & arbain tu mmg lelaki yg hebat..wong jowo mmg hebat....

    ReplyDelete
  8. ada pahlawan terbilang pasti ada di belakangnya serikandi terbilang jua...tanpa serikandi akan pincanglah pencak sang pahlawan...

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...