Tuesday, August 25, 2009

BERHENTI BERHARAP

Biarlah aku berhenti berharap... biar kucari pengganti yang lain..... oh sedihnya hati hanya Allah sahaja yang tahu...... sob sob sob.. Tergamaknya hatimu....

Hahahaha..... jangan la suspen... baju aku yang penuh jemeki tu la... konon nak lip lap di pagi raya.. tapi segalanya hancur berkecai.. Terpaksa la esok survey baju lain yang lebih ngetop! Lari budjet aku kalau macam ni.

Sedey nyaa.... baju aku tak siap...
Tak tau la apa jadi dengan baju raya aku tu??? Entah kan kakak tu sakit ke? Kot cara dia bisnes memang macam tu ker.... time puasa tutup hand phone ke? Tak tau la...
Jauh tau aku pergi... Butik tu tutup pulak...
Sian Pak Supir aku... dah la dia puasa.

Sib baik la sepasang lagi aku dah siapkan awal-awal
..sepasang kurung Pahang yang simple.. biasa la raya pertama, kena pakai
baju yang longgar2 sikit, tambah lagi kat kg tu kan.. cuaca tak menentu, orang
berpusu-pusu datang ke rumah pusaka tinggalan arwah ayahanda.
Wahai Comei... ku menantimu di depan tangga rumah bondaku sebagaimana selalu.
(mengikut adat orang zaman dulu... kita tak boleh paksa orang datang BERAYA ke rumah.. entah lerr.. mungkin sbb raya utk bermaaf2an... takkan nak paksa org meminta maaf dgn kita... agaknya mcm tu kot sebab musababnya).

Apa2 pun... since kita dah dilahir di zaman melenium....dah lain kot adatnya.

No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...