Tuesday, November 24, 2009

FESYEN ALA 70AN

Mencari fesyen ala 70an?
Seorang teman saya memutuskan untuk tidak menghadiri event hanya kerana tidak rela menjadi mangsa fesyen. Dalam kad jemputan  tertulis : Attire : Fesyen ala 70an. Pening jugak ya.. kalau fesyen 50an ala Saloma, atau fesyen 60an ala Afida S tu ok jugak kalau nak digayakan dgn tudung...



Kalau lelaki ok gak ikut fesyen Hail Amir ni.




Mcm ni la fesyennya... ok gak kan?. Cantik kalau kena caranya...
Tahun 70an?.. eh.. saya masih terlalu mentah masa tu... masih kat buai agaknya. 
Abang dan Kakak saya la yg tengah remaja di era tu...
Masa berlalu begitu pantas. Irama lagu2 Kak Pah, Hail Amir dan Uji yg menjadi kegilaan remaja di zaman itu masih terngiang-ngiang di telinga... bagaikan baru semalam kak long saya menyanyikannya ketika di farm (cewah! farm kononnya).. kebun di belakang rumah orang tua saya.


"Ah kutunggu dan menunggu... khabar darimu sayang..
hatiku sungguh rindu.. ingin bertemu..."
nyanyian lagu Datuk Syarifah Aini...
Seluar Bell bottom menjadi satu trend ketika itu... baju pulak kemeja ketat bagi lelaki.
 

PERINGATAN PENTING : Sebagai muslim dan muslimah, apa yang penting hendaklah kita  berpakaian menutup aurat..



No comments:

Post a Comment

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.