Wednesday, January 13, 2010

Aku dah berhenti bergaduh dgnnya di malam buta...

Ya.. sejak 2, 3 hari ini segalanya telah beransur pulih... kami dah tak gaduh lagi bagai semalam & semalamnya...

Tapi...
"Tapi kau gaduh dgn sapa Sam?"

Hahahaha.. tu la kau.. mudah sgt menuduh membuta tuli tanpa usul periksa.. Aku bukan gaduh dgn IRP..

Gaduh dgn Qistina... di minggu2 pertama persekolahnya.. si kecil itu sering pulang dgn kepenatan.. lepas dinner je terus terlelap sampai tak nak gosok gigi, bila aku kejut dia marah... pastu aku ambik berus gigi, dlm keadaan matanya terpejam dan dia berbaring tu aku gosokkan gigi dia.. tu pun dia mengamuk terus mengamuk...

"Mama.. Mamaaa.... tak nakkkk!!!"

Tapi.. itu cerita minggu lepas.. Minggu ini segalanya berjalan lancar.. Alhamdulilah.. Mungkin dia dah boleh set use dgn pembelajarannya.. balik sekolah dah tak ngantuk lagi cuma kdgkala dia mengeluh...

"Mama... Qistina tak sabar nak besar la Ma.."

"Kenapa??"

"Qistina penat nak sekolah.. Qistina nak cepat besar.."

Hehehehe.. orang besar tak penat ke? Orang besar lg penat nak.. Zaman kanak-kanak la paling best dalam hidup..

Sesaja aku meraban hari ni... sbb tgh fed up dgn PC aku ni... dah x boleh nk upload gmbr.. dah la tadi aku dh beli PEN DRIVE utk clearkan apa2 kt hard disk.. tu pun PC kata still DISK FULL... entah apa yg Full... mengada!!!

2 comments:

  1. MM , melayan karenah anak2 kekadang cam nak bergaduh ngan dia org ni, mmg kita kena xtr sabarrr. Rasa dulukita sek tak penat cam ni kut, ntahlah. My 1st Danny (yr 2) kul 9 je cam mata tak boleh nak terbuka. Nak buat camna pagi 6.30am bangun utk sek agama. Blk sek agama 10.30. 12.30 gi sek kbgsaan. 6.45pm blk rumah. Main @ tman smpai kul 7. Lps mandi, solat & mkan, buat homework. Terpaksa duduk teman anak2 buat hwork bg semangat. Kjp2 dia g cuci muka sbb ngantuk sangat. Kesian mmg kesian tp nak buat camana. Ni pun Mmy x htar dia gi tution lagi. Nnt klu my 2nd Danish (yr 1) dah ada hwork kena teman dia gak.

    ReplyDelete
  2. begitulah Mummy Gee.. kita sbg ibu yg melihat mereka tu balik dgn penat, beg berbodong2.. kita yg rasa penat.

    Dulu kita tak penat sgt sbb buku sikit.. darjah 1 just belajar ABC.. hari2 ABC, 123.. sekolah agama masa tu pun start bila dah darjah 3 sekolah kebangsaan.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.