Thursday, January 21, 2010

I'M NEVER ALONE....

“It’s not what happens to you, but it’s what you do about it. " Sunyi eh?? Apa yg akn anda buat dgnnya???


.... tak susah, berangan2 jap dgn membelek baju yg baru dibeli smlm...
sib baik terjumpa tudung yg MM beli dgn Mak Utih itu ari.. tudung pelangi ni ha...match plak dgn baju kuning bwh ni.. sapa nk beli boleh gi kedai dia kt Spg Lima nuuu... ala MS pun tau gaknya..


baju kuning... hehe... lama x berpakaian kuning...


mama takde kwn nk abiskn
nasi goreng cara malas yg Shashal request pg td...


makaroni sup ni mama masak khas utk Qistina yg komplain mama dh lama x msk menu ni..


"I am never alone, Allah is always there with me.....

TIP from someone : TQ kpd pengirim email ini.. akan cuba utk Makcik Mirror aplikasikan dlm kehidupan seharian sebelum mereka (putera puteriku) terus membesar & kita kekok utk melakukannya.... tajuknya peranan ibu bapa.

"sebenarnya, sentuhan mempunyai kesan yang cukup mujarab dalam memberi ketenangan dan kepercayaan dalam diri anak2. walau sesibuk manapun kita, berilah pelukan atau sentuhan kepada anak2 setiap hari terutamanya diperingkat anak2 sedang meningkat remaja. Golongan bapa pun digalakkan melakukan perkara sama, sekadar peluk2 bahu anak lelakinya (berjalan sambil membahu).

Rasulullah sendiri pun pernah mengingatkan seorang lelaki bahawa betapa ruginya apabila dia (lelaki itu) tidak pernah menyentuh anak2nya dengan belaian kasih sayang. malah, petua ini sesuai juga digunakan oleh guru2 perempuan kepada pelajar2 perempuannya (begitu juga sebaliknya untuk guru2 lelaki)."



“It is not how low you fall but how high you bounce back!” ya lah.... setuju.. setuju banget!

3 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...