Tuesday, January 12, 2010

KERJA SAGAT MENYAGAT

Sebagaimana yg telah diangankan sebelum Makcik Mirror MC itu ari, hari ni MM buat ler kek carrot ni... agak suspen jugak nak buat sebab takut bebudak tak suka...


perkara yg paling MM "benci" dlm pemprosesan resepi di atas ialah al-sagat menyagat... al-maklum.. al-kisah semasa kecil waktu bonda MM buat kerja sagat menyagat kelapa or tapioca.. si budak kecil yg tak tau apa2 ni ini hanya habiskan masa dgn berCERMIN katakan.... Mirror Mirror on the wall.... yo la tu... jgn la percaya gurauanku ini.

Sungguhpun terbenci dgn kerja sagat-menyagat yg hanya 400gm carrot tu.. akhirnya siap juga kek carrotku itu.... dan alhamdulilah kedua-dua anakku yg baru pulang dari sekolah ini tersangat suka akan kek ini...

Tapi MM pesan uoll kalau nak adjust lebihkan tepung sikit pun still ok je. Kemanisan dia sesedap rasa.. MM tak suka kek yg terlampau manis..

ya... mereka makan sampai licin ni... makan depan TV.. tak nak makan kat dapur.. entah nak tengok cerita apa...MM biarkan je.. malas nak tegur2... kalau silap tegur terus tak nak makan lg menyusahkan.

Oh ya.. resepi kek carrot ini ada di entry sebelum ini...




No comments:

Post a Comment

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...