Sunday, May 23, 2010

PESANANKU BUAT SHAHIR AF8

Tahniah le Shahir AF8.... 
Actually.... I ni bukan orang yang layak untuk mengulas tentang si macho yang dikatakan bekas ahli kumpulan nasyid Saujana ya?. Sebabnya I tak mengikuti langsung AF kali ni...... bukan kelemahan si Norman pengetua, bukan kesilapan Jimi Stanley sbg pengacara TETAPI memang kesilapan I sendiri yang memang takde masa nak tengok.


Tetapi sempat jugak la I jeling2 tengok si Shahir ni masa dairy AF tu.... dan I rasa beliau ni ada bakat lakonan, I ingat masa tu dia kena buat memek muka ala2 bo**h..... memang nampak real...... itu pendapat I la........ pendapat Que Haidar yang dah berpengalaman berlakon tak tau la pulak kan.



Amatlah tidak adil I sbg penonton yg memang tidak menonton sgt rancangan tu untuk mengatakan Shahir the best sebab I memang tak tengok pun peserta2 lain mcm mana persembahan mereka.... tapi secara peribadi, bila tengok pada perawakan si Shahir ni I rasa ada pakej yang lengkap, ciri-ciri kesopanan yang terserlah.



Harapan I semoga Shahir terus mengekalkan ciri-ciri ketimuran (eh sesuai ke kalau I guna perkataan ni untuk lelaki?)......... maksud I... moga beliau dapat menjaga tingkahlaku........... apatah lagi bila difahamkan beliau adalah dari bekas anggota kumpulan nasyid (betul ke?... I cuma baca sekali lalu kat "rumah2" blogger... Jangan la dipersiakan "kepercayaan" peminat2 yang telah mengundi anda. Tentang vokal, I rasa itu bukan soal penting untuk diperdebatkan.... jika ada pakej, ada imej yang baik.... rezeki di industri hiburan akan "memandang" anda dan siapa tahu untuk ABPBH akan datang.... you akan menggantikan tempat Datuk Siti Nurhaliza.



Semoga kesilapan2 artis2 lain di industri ini dlm usaha2 sengaja MERANCUNI periuk nasi mereka sendiri dengan pelbagai onar dan gejala sosial tidak sekali-kali anda contohi. Memang anda boleh katakan peminat seolah2 tidak adil (dengan mencampur-adukkan masalah peribadi artis dgn bakat artis itu) tetapi harus anda ingat, majoriti peminat sekarang kebanyakkannya terdiri dari mereka yang terpelajar dan tahu menilai baik dan buruk. Artis pula merupakan satu icon yang mudah untuk diledakkan segala aktiviti mereka di mana2... apatah lagi di dunia langit tanpa sempadan seperti sekarang, tentulah peminat (khasnya ibu bapa) tidak mahu gejala sosial itu dicontohi oleh remaja mereka.


Itu saja pesanan I untuk artis yang "bakal" I minati.......... Semoga beliau terus sukses!!



Wah! makin glamer ler mygrandchild yg juga bernama SHAHIR dengan kelahiran bintang baru AF ni.... ANIS ni macam tau-tau je bakal keluar produk AF bernama "Shahir" di persada seni dengan menamakan puteranya Muhammad Shahir..... cewah...cewah......


Oh ya.... sebelum terlupa:

"Anis.....Advance Birthday wishes to you. Since I am so busy and sometimes "busybody" :P (dan lagi pun dah alang2 menulis tentang anak you, Shahir) ... I might forget to post this Birthday greetings tommorow, so posting it now only because I dont want to miss a special person's birthday...May Allah bless you with health, wealth and happiness..always! From me... Yr Auntie.."


7 comments:

  1. MM...wow....adamaya tak layan
    af layan...
    kikikikik

    ayu tak tengok pun af7-af 8...dah ilang seri mereka

    tapikan..kalau betullah sharil bagai Mm katakan itu..semoga dia berjaya..tak lupa daratan...amin

    ReplyDelete
  2. eh Ayu ni... mana MM layan sgt..main jeling2 je.. tu pun DAIRY dia je...

    Sharil ke Shahir?

    ReplyDelete
  3. tengok 1 2 konsert je..semalam tgk konsert finale pun tertidur..hehehehehe...

    ReplyDelete
  4. hahaha... sama la dgn I Honey tp concert finale I tengok kt youtube je.

    ReplyDelete
  5. MM...artis nie kalau tak betuiimmg leh punah..berbakul ler bg nasihat..mesti separuh sedar ingat,separuh lagi buat buat tak ingat..nak nak dh start nak rock2 tuh..tengok ajer si Faizal tahir..hehehe masa ngan kum.nasyid dulu tunduk ajer..skrg nie..up ajer muka dier kan..kita tunggu dan lihat kan..takut tak kemane..cam yg len tuueh!!panjang tul bebel nie..stop arrr!!!

    ReplyDelete
  6. Kak Asma ~ insyaAllah...Shahir dpt menjaga perlakuannya.. (mcm optimis je saya ni kak...hahaha..tp kita tak tau la plak nanti kan.. berdoa je la yg terbaik utk dia.)

    ReplyDelete
  7. kikikik..
    shahir rupanya namanya..
    walah...teruk benor ayu nie.
    ahaksss.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.