Tuesday, July 20, 2010

SAYA TIDAK SUKA MENYEBUT PERKATAAN ITU...

Sekadar update blog untuk menjawab pertanyaan2 dari readers :

Soalan 1 :

"nak komen tapi Kak Mirror tak enable custom id/anony comment.. :("...

Sedih akak dengar dik..... so sorry...... sejak satu kejadian yg berlaku di chatbox org menyamar menjadi "Miss Mirror" dan memalukan Akak sendiri. Sejak kejadian itu Akak terus musnahkan enable custom Cik Anon.... harap2 Adik faham.


Soalan II : ni bukan soalan.........tapi fakta.......

Luna (bukan nama sebenar) temanku, seorang ibu yang sgt gigih, cantik, pandai menjahit dan memasak. Seorang yang ceria dan sgt dicintai suaminya , seorang businessman yang berjaya. Melihat dirinya yg ceria sentiasa anda akan berfikir..

"Orang ni dilahirkan takde kelenjar air mata ke? Tak pernah nampak dia bermuram durja?"


Menjengah hidupnya masa kini tak kan pernah anda untuk percaya apa yg pernah dilalui semasa kecilnya. Beliau adalah seorang kanak-kanak yang senasib dgn kisah budak yang dianggap ........(OH SAYA TIDAK SUKA MENYEBUT PERKATAAN ITU....tapi terpaksa sebut.)... ya, dia adalah budak yang senasib dgn budak yg dianggap S.I.A.L sebagaimana I terbaca di blog Zai ... betul2 menginsafkan.  Ibunya membuang dia dan memberikannya kepada orang lain kerana kelahirannya dianggap sial.

Tapi syukurlah..... tiap kejadian pasti ada jalan keluar... dan Luna sendiri akhirnya berjaya membuktikan yg beliau tidak la sesial sebagaimana telahan ibu kandung sendiri yg kurang pendidikan, percaya karut marut.  Luna akhirnya membesar menjadi wanita yg berguna malah mampu hidup membahagiakan keluarga, berdikari, berjaya dan semua rakan2 sayangkan dirinya.


Moralnya ialah : Jangan bersedih jika anda dihina orang tetapi jadikanlah penghinaan itu sbg pemangkin utk terus menggapai kejayaan. Anda harus ingat...pujian sebenarnya adalah BEBAN.


"Bahasa yg baik ialah SENYUMAN, pengawal yang baik ialah DIAM."

5 comments:

  1. huhuhu..sedey bace kisah itu..kejadian tuhan sungguh sempurna..

    tapi suka ayat yang last skali kaler merah...

    ReplyDelete
  2. biar kita dihina ...... daripada penghinaan itulah yang lebih membakar semangat untuk terus berjaya daripada org lain...

    jenguk jenguk la ttg Bahana Facebook - Hot Fm

    http://luvemoreanum.blogspot.com/2010/07/kencing-dengan-tukang-kencing.html

    ReplyDelete
  3. CIK NUM-QUE ~ Ya... kata2 awak sungguh bermotivasi!..likeee...

    ADAH ~ t.kasih menjenguk.

    ReplyDelete
  4. life is a matter of choice. Choose 2 be happy like Luna (konfem ni bukan Luna Maya ye ?) heheh

    ReplyDelete
  5. @KENGKAWAN ~ Ya confirm bukan Luna yg itu..hehehe... tp ianya adalah sebuah kisah benar yg tak boleh I ceritakan secara detail...sungguh tragis kisah hidupnya.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.