Thursday, January 20, 2011

Penipuan Blogger Kisahnya Tidaklah Seseram Kisah Kawan I ni (18sg)

KISAH SERAM..... MALAM JUMAAT KELIWON...


Dalam kekecohan blogger2 lain bercerita tentang penipuan blogger dlm BW.... I nak cerita topik lain boleh tak? Kisah seram malam jumaat keliwon.


Bagaimanapun, untuk yang terpingga-pingga tentang apakah yg dimaksud dengan penipuan blogger semasa blogwalking, ianya sebenarnya merupakan tektik kotor kurang jujur blogger-blogger dalam meraih traffic, di mana blogger2 tersebut tak singgah pun blog kita, hanya hu ha hu ha di shoutmix seolah2 mereka dah pun berblogwalking (ada disebutkan tadi mereka menggunakan software besar utk kerja2 penipuan ini?)... entah la... I pun tak ambik port sgt bagaimana ini boleh dilakukan. Sepanjang yg I tahu, benda ni berlaku bila kita tak ubah setting dlm chatbox, so, penipuan boleh dilakukan di situ. Wallahualam.


** Benda ni tidaklah terlalu mengerikan sebenarnya sebab as long mereka tidak mengeluarkan PISAU mengugut kita " HEH! AWAK MESTI MASUK BLOG SAYA! KALAU TIDAK... NAHAS KAU!!".


Blogger2 yang di"senaraihitam"kan itu pun sudah cukup dewasa untuk memikir dosa pahala atas perbuatan mereka, so, dengan teguran-teguran dari rakan blogger ke atas mereka... mudah2an menyelamatkan mereka dari terus hanyut dengan dunia penipuan.


Hmm rasa-rasanya kalau nak dibanding dengan kisah malam jumaat keliwon yang dialami oleh kawan I ni tentu lagi mengerikan....


Malam itu.... pukul 3 pagi.... kawan I sedang lena tidur sesorang dibiliknya. Zzzzzzzzz........ Semua ahli keluarganya yang lain dah dibuai mimpi melayang entah ke mana. Tetiba.....


Ngeeeeeee............ iskh ishk ishkkkkk...... Ngeeeeee isk isk iskkk........


Terdengar dari arah pintu pagar suara perempuan sedang menangis. Pagar tu lebih kurang 5 meter dari arah bilik beliau. Beliau bingkas bangun. Tangisan itu semakin kuat...


Ngeeeeee......... isk isk isk........ ngeeeeee sob sob sob............ ngeee........


Beliau yang menyangkakan jiran tetangganya memerlukan bantuan, terus menyingkap langsir tingkap............. zappppppppp!! !!


Rupa-rupanya....


?


?


?


?


rupa-rupanya......... tak de sesiapa pun yang tercegat di balik pintu pagar itu...




Jadi persoalannya sekarang? Siapakah wanita yg menangis itu?
Ada yang kata...
mungkin


?


?





Encik Mus...


ada yang kata...


mungkin....


ada perempuan tgh putus cinta
dgn bopren...


ada yang kata mungkin itu...




Cik Ponti..........!!!!!!????




Huarghhhh seram!!!




Musangkah itu? Tapi menurut orang tua2.. musang hanya keluar di mlm yg gelap tapi masalahnya pada malam itu.... bulan sgt terang benderang (bulan penuh).... gate juga disinari lampu jalan.


Kalau itu adalah bohsia yg tgh frust dgn boprennya... ah tak mungkin...takde kelibat sesiapa pun di situ...


Entah la... yg pasti I nak tido sekarang... Good night!!! Errr sebelum tu... nak bagi tip ni.... orang kata.....


Kalau suara Cik Ponti itu dekat................................. bermakna dia jauh
Kalau suara dia jauh ........................................ bermakna................ jeng jeng jeng..... jawab la sendiri.

4 comments:

  1. misteri betul cerita kawan akak neh. xde kesudahan... hehehe

    ReplyDelete
  2. FIE - haha... lepas Akak buat entry ni.. akak plak yg tak bleh tido sampai kol 2 pagi..hehe.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.