Sunday, April 3, 2011

Petua Mendapatkan Anak - Siri 3

Kecambah tauge spt gambar di atas bukanlah terlalu asing bagi masyarakat jawa, kerana ianya lazim digunakan dalam masakan2 kenduri mereka contohnya kenduri meraikan baby selepas pantang, kenduri birthday baby 7 bulan... Oh ini adat lama di mana bayi tersebut akan dimandikan di dalam besen yg bercampur bunga-bungaan, maybe untuk menaikkan aura kot? Haha... tak pasti la tu.. Tengok, muka kami-kami ni ada aura tak? :D Kalau dari segi hukum, tak pastilah sampai jatuh pada syirik atau pun tidak, wallahualam, yg pasti adat ini dah lama tidak diamalkan lagi..

Dalam entry lama - klik sini. telah disebutkan beberapa tip untuk mendapatkan zuriat. Mungkin I tertinggal satu tip yang ini :

Kacang hijau direndam semalaman, bila dah keluar kecambah (spt gmbr yg pertama di atas), rebus kecambah tersebut lalu minum la airnya setiap hari.... Jangan lupa baca doa dan selawat atas nabi.

NOTA: Kita hanya mampu berusaha, Allah jua yang menentukan... apa yg I terbaca dan terdengar I kongsikan untuk anda yg memerlukan.

8 comments:

  1. Betul tu Cikgu Zubir... sekiranya gagal sekalipun, pasti ada hikmah di sebaliknya.

    ReplyDelete
  2. selamat malam MM
    ayu siggah sini layan ABP

    terima kasih yer berkongsi info..sangat2 hargai

    ReplyDelete
  3. HANY - sama2..:)

    AYU - ABP? Alamak!! Termiss la.. baru sampai..

    ReplyDelete
  4. yang penting usaha kan..bagus sahring the info :)

    ReplyDelete
  5. adeh..... tiber jer kan gatal nak baca. hahaha..... nnt la pas I dah kawin nnt I baca enty ni semula. hehehe....

    ReplyDelete
  6. Tihara - usaha tangga kejayaan.. ;)

    Tasha - haha.. dah kawin nt dtg blog Akak lg ya ;)

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.