Sunday, July 31, 2011

Kacaknya Lelaki Bila Mengenakan Baju Melayu...

Persediaan untuk solat terawih. Jangan lupa masukkan ke dalam beg balik kampung...


Baju raya IRP tahun lepas - Baju Melayu Teluk Belanga
siap-siap untuk dibawa pulang...



Jubah Shashal yg dah ari2 pakai ketika mengaji
dan solat Maghrib.. Maghrib je anak bujang I tu solat..
hehe.. budak tgh baru nak belajar katakan..





"Pah... mana butang baju melayu abang Pah" Kata Abang Jamil ;) Jika tetiba suami anda mengulangi dialog ini kepada anda di suatu malam yang hening? Adakah anda akan ser ser ser?

Jarang kaum Adam ni nak pakai baju Melayu untuk hari-hari biasa kan? Kadang menghadiri majlis perkahwinan pun mereka lebih selesa mengenakan kemeja mahupun t.shirt. Alangkah ruginya mereka.....

Rugi? Kerana kalaulah mereka tahu... betapalah hensemnya mereka bila mengenakan baju Melayu. Serious!! Ish ish memang hensem...

Ya Allah, kacaknyaaa, tampannyaaa, segak. Kenapa la kau kacak sangat?? (Tetiba ku menjadi gedix plak). Yang selalu nampak tak kacak pun kelihatan sungguh perkasa bagaikan Hang Tuah. Apatah lagi bila dikenakan dengan kain samping songket. Memang kacak gilalah!!! Baguslah kalau korang malas nak pakai... nanti ramai plak gadis-gadis gedik tergoda, susah pulak nak buat pilihan.

p/s : Tetiba teringat time raya2 ketika remaja... opppsss.... IRP lalu kat sini plak... tak jadi nk crita. ;D

8 comments:

  1. Sambut puasa pertama di kg ye sam?

    ReplyDelete
  2. Ya Lip.. begitulah kira2nya. Selamat berpuasa ;)

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan al mubarak utk kak MM sklrg..

    PS: en zalie lain sikit caranya, setiap malam.. baju yang tersemat adalah baju melayu..............

    mmg kacak dan comel en zalie.. heheh

    ReplyDelete
  4. Thanks atas ucapan tu Ayu. Sama la ucapan MM utk Ayu juga.

    Waa bagusnya En. Zalie..Hehehe.. hensem kan bila lelaki berbaju Melayu. ;)

    ReplyDelete
  5. Selamat Berpuasa kpd MM sekeluarga

    ReplyDelete
  6. MS - Thanks dan sama2.. jumpa di pagi raya ya.

    ReplyDelete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...