Tuesday, August 16, 2011

Juadah Berbuka - Ramadhan ke 16 dan Tip Supaya Anak Hormatkan Ibu Bapa

Hari ni semuanya buatan tangan sendiri... mintak-mintak sedap la apa yg I masak arini. Amin.

Mee hoon goreng, Roti Ayam Mayonese, Ikan Pindang dan Ayam goreng berempah kegemaran Qistina.



Yah nampaknya lebih kurang 2 minggu saja lagi kita akan menyambut Syawal!! So macam mana persiapan? Ada gak kengkawan I yg mengalami ketidakterujaan untuk menghadapi raya disebabkan anak-anak nak exam, tidak kurang juga disebabkan masalah-masalah dalaman yang lain.

Biasa la tu... pengorbanan seorang ibu... dag dig dug menghadapi detik-detik mencemaskan seorang anak. Tahun lepas pun kami macam tu ( si Ain nak menghadapi UPSR ketika itu).. makan tak kenyang, tido tak lena rasanya.

Ha oh ya, terlanjur bercerita bab anak ni kan... itu ari I terbaca diorang ni kata, kalau kita nak anak kita hormatkan ibu bapa, kita kena sentiasa sebut :

"Ayah hebat... ayah kuat" Kena cakap berulang-ulang pada si anak.

So, Ain, Qistina and Shashal... ni Mama nak cakap ni....

"Abah baik, Abah soleh, Abah bapa mithali"

Ok la itu je Mama nak cakap, Ustazah yang sedari tadi tekun mengajar Qistina dan Shashal mengaji di ruang tamu pun nampaknya dah membaca doa penutup dan menunjukkan tanda-tanda untuk pulang, so Mama kena bukakkan pintu.... ok jumpa lagi!!!







4 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...