Saturday, September 24, 2011

Relakan kepergiannya... cinta tidak semestinya memiliki..


Jika kekasihmu mengkhianati atau meninggalkanmu , tersenyumlah sebab org yg seharusnya bersedih adalah dirinya, bukan dirimu..... kerana kau hanya kehilangan org yg tidak mencintaimu , sedangkn dia telah kehilangan seseorang yg ikhlas menyintainya...



Harus diingat... kecewa bercinta tidak semestinya satu maksud bahawa dirimu tidak bernilai (bukan kerana kau hodoh.... kau cantik/hensem)... cuma rezeki tidak menyebelahimu. Allah telah tentukan, dia bukan jodohmu.



Maafkan saja dia... dan bersyukurlah pada Yang Maha Esa kerana sekurang-kurangnya kau telah diberi-Nya peluang untuk menangisinya sekarang... bukan suatu waktu nanti.

Perjalanan kau (insyaAllah) masih panjang.... ini masa "dia", satu waktu akan tiba waktunya untukmu pula... La Ta'zan..innallaha ma'ana = jangan bersedih, Allah bersama-sama kita.

p/s : Ucapkanlah Selamat Pengantin Baru buatnya.. dan redhakan... halalkan segalanya. Moga hidup kau akan jadi lebih tenang selepasnya.


6 comments:

  1. salam pagi sabtu kak...
    amin2..
    moga sinar bahagia menantinya..

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam Ayu..
    Thanks... mudah2an kan..

    ReplyDelete
  3. Aslkm MM
    selamat pagi, makan apa pagi ni?
    Sapa si dia tu? cantiklah stail kat meja tu...
    ok terus menulis.

    ReplyDelete
  4. Mama Ju ~ Waalaikumsalam..."si dia" dlm penceritaan itu ada pelbagai.. lelaki & perempuan, bekas pasangan masing2 akan bernikah pd hari ini..

    ..dan ditujukan juga buat.. seorang wanita tabah yg jelita yg dikenali ramai.

    ReplyDelete
  5. cinta tak semestinya memiliki wlpon kite mcintai sepenuh hati..

    ReplyDelete
  6. Halimantun ~ maka.. terimalah Qada dan Qadar dgn penuh keredhaan.

    ReplyDelete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.