Monday, February 20, 2012

Aku nak tulis pasal lempeng pisang... tertulis gossip artis..

Alfatihah dan takziah buat keluarga Latif Ibrahim yg meninggal dunia pukul 6 petang tadi. ( Tapi  dari pagi semalam lagi aku dah tercakap ngan MIL aku Uncle Latif dah meninggal.... gulp!!   sorry, salah dpt info.... mujur aku takde buat entry ttg kematiannya semalam, kalau tak mesti org kata mulut keyboard aku takde insurans menyebar berita palsu  ).    Punca kematian sakit jantung.

Aku tak berapa ingat sangat antara lakonan  Uncle Latif ni, tapi lagu NORA nyanyiannya tu memang sedap... 

Spt yg pernah aku cakap..... melihat wajah2 artis lama ni buat aku insaf (insaf bahawa zaman kanak2 itu sudah terlalu lama berlalu.... takyah nak ditoleh2 lagi).





    

Cari2 gambar Latiff Ibrahim terjumpa gambar lama Kak Liza Abdullah pulak. Gambar ni pun buat aku insaf.... dulu time menonton filem lakonannya aku hanya seorang remaja sunti ketika itu... dan nak bagi korang muntah keluar katak.... Cikgu aku (kini arwah.... alfatihah) pernah kata.. muka dia ni...macamm......emmmm..... macam..... emmm...... rahsia.
Syukur... tak jadi nak bagi korang muntah sbb dah tulis "rahsia" di situ.  





Takde sapa ke nak interiview Kak Liza tanyakan apakah rahsia beliau awet muda?  Maybe sebab anak-anak dah besar kot.    Ibu akan kembali muda bila anak2 dah besar. (Itu mengikut kajian I ler).   Lagi2 kalau yg beranak ramai. 





Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 beriman... amin.
 pix credit to :  Berita Harian On line... 







Aku tak tau apa tah motif aku upload pix ni, takde kelazz langsung.  Aku cuma nak cakap.... "Aku ada lempeng pisang yg terhangus... ko ada? ".     




8 comments:

  1. dh lama tak buat lempeng hagung heee heee heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lempeng jagung? Alamak Deq Su... bunyi mcm sedap je.

      Delete
  2. er... nasib fie x gemar sgt dgn kuih muih.. klu x mesti lapar di petang hari neh! hehehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Sam klu kuih-muih yg manis2 sgt pun Kak Sam tak suka Fie. Lempeng ni Akak bubuh gula sikit je + garam.

      Delete
  3. Suka sangat dengan lakonan Liza Abdullah dan ND Lala dalam drama lama Di Penghujung Rindu (yer ke tajuk dia cam tu?).Masa drama tu Mummy baru from 1 or 2 kut...hencem ND Lala masa tu...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. MM tak ingat drama tu Mummy... Yg MM paling ingat lakonan Liza Abdullah ni time dgn Ogy Ahmad Daud - Ali Setan. Selalu berlakon, dia berganding dgn Datuk Shah Rezza klu tak silap.

      ND LALA mmg ngetop masa tu, tp lakonan dia yg paling MM ingat sampai skrg yg dia berlakon dgn Haslina Kamsan (tajuk lupa).

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...