Monday, April 9, 2012

Cara Mendelete Akaun Facebook Orang Yg Telah Meninggal

Tak sia2 I mendoakan, menang jugak akhirnya si AARON AZIZ dlm ABPBH (Anugerah Bintang Popular Berita Harian) kali ni. Eh lupa...sebelum dikata yg blogger2 tergedix2 cerita pasal artis (sebagaimana yg I sebut dlm entry sebelum ini), maka .. I nak pegi terus kepada tajuk.... "cara-cara mendelete account Fb si mati". 





    

Ada tak sedara mara/sahabat handai anda yg telah meninggal dunia? Lalu mereka sering mendatangi anda di dalam mimpi dan berpesan..

"Sam... tolong la Sam... tolong la aku, aku nak kau mendelete FB aku, aku malu dgn gambar2 yg aku upload semasa aku hidup dahulu.. dah la banyak plak tu!! Aku dah nyesal ni..... Segan plak aku klu2 cucu cicit aku tau yg neneknya dulu tergedik2"  kata si mati beriya2 di dlm mimpi tersebut..

"Aku boleh tolong kau Arwah Jolie (nama rekaan semata) ... tapi masalahnya, kau bagi la aku password" Jawab Sam.

"Alamak!  Aku lupa la plak.... cemana ni???" Jerit si mati...


Tak susah pun sebenarnya... 
Mula-mula....pergi ke link ini untuk mengisi borang...



Apa yg diperlukan dalam borang tu ialah : Death Certificate, deceased's birth certificate, or proof of authority... 

p/s :  Jgn plak you all memandai2 nak delete fb orang yg masih hidup udah la ye... especially kaum isteri yg cemburukan somi tu... masalahnya kan kena isi sijil kematian tu?.   Mestilah FB tak akan bertindak semudah itu.


Anda mungkin juga meminati :  RESEPI-RESEPI PILIHAN



6 comments:

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.