Wednesday, May 23, 2012

Harapan yg satu di Rejab ini...



Kata Ustazah, jika kita baik, akan selalu ditemukan dgn orang yg baik2... Ya Allah, kau perbaikilah segala sikapku.. supaya aku selalu ditemukan dgn org yg baik2 saja... yg membawa aku ke jalan kebaikan...

Jgn la dipertemukan lagi padaku insan2 yg melukakan hati dan perasaan spt yg pernah aku temui dulu.  Temukan la aku dgn mereka yg berhati mulia, soleh dan solehah, tidak melanggar perintah-Mu.   Aku ni dah la tak berapa sempurna, jgn la kau duga aku dengan dipertemukan dgn orang2 yg melalaikan, yg merobek tangkai hati dan sebagainya.  Nauzubilahiminzalik Ya Allah.  Aku tahu, kau Maha Mendengar... perkenankan la doa hamba-Mu ini di sempena Rejab yg mulia ini.   Semoga orang yg hadir dlm hidup aku adalah orang yg baik2 saja.. Ameen.

Mukadimah apakah ini?.   Biarlah rahsia.....  tolong la ameenkan saja untukku.. boleh?.  Kih kih kih... main paksa2 plak kan?.






"Berkawan dgn penjual minyak wangi, kita akan terpalit kewangian itu"...
(lama betul potpuriku ini tidak berganti, harumannya pun hampir hilang). 







Lace roses - antara trend hari raya 2012.


 

Kalau pandai menjahit telekung, amat cantik jika lace ini dipadankan dengan telekung  untuk dihadiahkan  kepada insan2 tersayang sempena raya ini... Budget tak mahal pun... semeter lace ini berharga RM7.00.


**  don't assume my entry  are about "YOU"... but if you're affected, then that must  mean u're guilty of something..

6 comments:

  1. amennnnnnnnnn...ameenn..ameenn ya rabbal a' lamiinnn..

    MM, cantik baju purple tu..baju raya dah siap ker tu..kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Linda... moga Allah makbulkan la hendaknya harapan hamba-Nya yg satu ini.

      Linda, baju raya I kat tailor lagi.. yg purple ni baju jenjalan.

      Delete
  2. Amin Ya Rabal Alamin,,,,

    Moga apa yang dicita2 atau dikehendaki akan tercapai kan....
    usaha,tawakal dan doa....k

    Moga sukses selalu k

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks En. Mselim... Moga En Mselim juga sukses di dunia & akhirat. Ameen.

      Delete
  3. lace itu tidak mahal..akan tetapi bila tersimpan dalam almari...masa tu terasa mahal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah melekat kat baju, tentu akan nampak mahal.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...