Sunday, May 20, 2012

Kisah Positif Orang Bermadu - untuk bacaan WANITA sahaja (lelaki dilarang baca)

"Apa?.  Kau nak dimadukan ke Sam?.   Astagfirllahalazimmmmmm.... sampainya hati "dia"...kesiannya kau".  kata my BFF di dalam chatnya bilamana I kata, I ada sedikit benda musykil untuk dikongsikan. 


Dia terhenti menulis agak lama seolah2 sedang menarik nafas panjang... 

.

.

.

"Hahahaha... bukan la..  apa la kau ni".    I pun sama2 menghentikan ketukan jemari di atas keyboard kerana melepaskan satu deraian tawa, berasakan ianya sgt melucukan (IRP pun turut tergelak bila I ceritakan padanya)...Lain apa yg I nak sampaikan,  lain pulak yg disangkakan dek si kawan aku ni..


Kita sebagai seorang pompuan memang macam tu lah, bila sebut "madu" je... automatik akan rasa nak gugur jantung.   Tapi kan...cuba anda baca kisah wanita2 ini pula.. mana la tau kalau2 ini akan mengubah persepsi anda... ;)

Si Lomah bukan nama sebenar berkata...

"Sejak laki aku kawin lain, aku lagi senang.... bebas aku nak gi memana, takde la memikirkan laki aku kat rumah dah makan ke belum,  sebab dah ada orang masakkan.. aku boleh concentrate dengan keja aku ...kdg sampai larut malam"

"Kadang aku balik lambat, alih2 atas meja dah ada makanan untuk anak-anak aku... madu aku yg hantar".

rahsia kebahagiaan rumahtangga - klik untuk belian

Dasyat si Lomah ni kan.. semuanya dia pikir yg positif je...  memang beruntung la suami dia .. Dah la suami kawin pun dia yg pinangkan.   Kalau kita, tak tau la apa jadi.... Habis satu FB kasi gegar agaknya... wahahaha.  (gurau je).  

Tapi madu si Lomah ni pun, menurut pemerhatian I... orangnya pandai mengambik ati....  no wonder la kalau si Lomah ni pun naik lomah hatinya lalu diredhokan je la somi dia kawin lagi as long berlaku adil lagi saksama dan tidak lomah imannya itu hingga meninggalkan2 dia gara2 dapat pucuk muda.

Ok itu kisah si Lomah, then I sangka, kisah madu2 terhenti kat situ.. alih2 tadi tepon kawan I yg sorang lagi, dia cerita jugak pasal MADU,  menurutnya, kawan dia baru je dimadukan dalam beberapa bulan... sejak bermadu ni dia  jadi cantik dan berseri, selalu gi usrah berdua dgn madu dia, nampak rukun dan damai.   Wah!  Bagus la tu... Tahniah dari saya.

"Sejak "dia" hadir dlm keluarga kami.. alhamdulillah nampaknya, saya pun naik pangkat".  Kata kawan kepada kawan I itu dengan positifnya.  

Nampaknya seharian ni, topik hangat yg sampai ke telinga I ialah "kisah positif orang hidup bermadu".  Maka tu yg I kongsikan untuk puan2 di sini untuk renungan bersama.....ehem2!!!  kot2 la puan2 ingin pertimbang2kan kannnn...... kih kih kih. I?????. Lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!  (kena lari sebelum IRP terbaca entry ini :D).


RELATED POST :
Entry Untuk Wanita Yang Diduakan Suami
Suami lebihkan isteri muda, bagaimana nak handle?



Utk nota :  smlm gigi kapak si Shashal dah tertanggal... ini bermakna Shashal dah ada 4 batang gigi kekal (2 atas dan 2 bawah)... alhamduillah anak Mama dah bujang dah skrg... dah encem!

18 comments:

  1. saya boleh belikan sebungkus jajan lain utk kawan2...kerana saya tak suka berkongsi jajan... saya bukan kedekut...cuma saya tak berkongsi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahahaha... mendalam tu maksudnya. :D

      Pastikan yg "sebungkus jajan lain" itu juga berkualiti sebelum dibelikan kpd kengkawan ye Nafisa. Maklum la zmn skrg ni kan, nak pilih lelaki yg berkualiti mmg kena belek betul2.. kalau tidak..

      Delete
    2. hahaha...tengok cop halal jakim tu kak...haha..geli pulak hati saya..

      Delete
    3. ya betul tu.. pastikan ianya HALAL.. tak kisah la sama ada "jajan" tu buatan Malaysia ataupun import, mahal atau murah.. yg penting bukan kepunyaan orang. :D

      Delete
  2. saya sangat pantang berkongsi berkongsi ni huhuhu...x nak komen banyak2... takoot!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi wanita yg bernama Lomah bukan nama sebenar itu sgt berbahgia skrg Gie... kih kih kih.

      Delete
    2. Yg selalu pantang tu selalu kena...:)

      Delete
  3. aiii alhamdulillah payung emas la untuk si Lomah [bukan nama sebenar tuuuuuuuu]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Gie... I dengar, hadith ttg "payung emas" tu sekadar hadith yg dhaif/maudu'... wallahualam.... kang kita tanya Ustaz Don yg kacak lg hensem tu.

      Tapi yg pastinya Allah tentu menaikkan darjat si Lomah atas segala pengorbanannya yg bukan calang2 wanita dpt melakukannya kannnn... ;)

      Delete
  4. beruntungnya si Lomah dpt madu yg baik..kisah yg 1 lg tu pun bagus. murah rezeki ye, dpt kwn sama2 ke usrah lg. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wani - Madu si Lomah tu yg sebenarnya beruntung dpt "kakak" sporting dan optimis spjg masa.

      Delete
  5. sy pun ade rs nak bg suami sy kawin lain...sekurang2nyer satu hari nnt ade yg dpt jg die...calon dah ade...cume tgu masa jer...bile sy bgtau suami sy die kata sy merepek...tp nampak mcm stim gak...hahaha..jantan..!!mmgla rs mcm putus nyawa bile pikekan mende ni...tp...bg jela..sbb mcm dh x lyn kita jer...mgkn sy dh x dpt beri mengikut kehendak...:( hhumm...

    ReplyDelete
  6. salam...ape pendapat sume kalau sy nak suami bermadu...??
    die ok jer...xde isu ape pun...dgn anak2 pun rapat... relation dgn sy pun ok...tp sbg bff la...bkn mcm husband n wife...pastu dpt tahu suami lebih suke mas..*&^% drpd 'bersama' sy...as if xde kepuasan...dh mcm2 buat...mesti die mengelak...bl tny or bincang die kt xde masalah...nak kata sy ni hodoh pun ramai jer yg ngorat...bile suruh die kawin lain nangis2 xnk...hummm...mcmn tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud u dia langsung tak nak ******** ke?
      Dari apa yg u cuba nyatakan, Kak Mirror rasa suami you mungkin ada masalah (mungkin penyakit moden, mungkin penyakit misteri). Dah cuba buat rawatan? Apa kata jumpa pengamal perubatan islam utk "scan" apa sebenarnya yg melanda you all berdua then bila dah diketahui puncanya, barulah buat keputusan sama ada suruh dia kawin atau sebaliknya.

      Delete
    2. belum cuba mana2 rawatan...nmpk suami cenderung tgk blue movies dr sy...so nmpk mcm prob tu dr syla...

      Delete
    3. belum cube mana2 rawatan...skrg sdg kaunseling ttg ni...sy rs mgkn sbb habit onani suami buat die taknak dgn sy...nmpk prob tu dtg dr saya...ade tak ape2 yg bole menambat blk hati suami..

      Delete
    4. FARHA - Kak Mirror dah tanyakan pendapat blogger2 yg lain.. sila klik sini Merungkai masalah silent reader - 18sx

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...