Sunday, June 24, 2012

Walaupun rupamu seperti pencuci pinggan tetapi.....


Puas mempromosi makanan barat,  hari ni kita cerita tentang jajan2 dari  Timur Tengah plak ye puan2...  Sampai tersedak-sedak I tau makan jajan ala "pencuci pinggan axion" ni.. (entah la, sapa la agaknya yg merindukan aku ni sampai membuat kesedakkanku menjadi terlalu panjang... mujur dapat diselamatkan walau hampir tak cukup nafas, nak gi ambik air kat  dapur pun sampai tak sempat)... 

Bayangkan jika berlaku pada bayi yg tersedak susu...

Selamatkanlah Bayi-bayi anda...


"Walaupun rupamu seperti axion, tapi rasamu tetap menjadi pojaan hatiku....."sangat sedap bak kacang tumbuk... Ianya berasaskan pistachio a.k.a "kacang pandai" (sapa makan jadi pandai... kih3).
Boleh didapati di mana2 kedai menjual kurma di Malaysia, sapa2 yg baru balik umrah tentu ada beli ole-ole ni.. jgn lupa ngendeng2 dgn diorang..:D

Motif utama mengunjungi kedai kurma itu sudah semestinya semata2 untuk membelikan jubah si Shashal..
Memang seharusnya kanak2 spt  si Shashal perlu dibelikan jubah, kalau tidak, tiap kali nak solat je mesti dia tukar jeans "baru"... then alih2 je nanti seluar yg hanya dia pakai tak berapa minit tu tetiba termasuk ke dlm laundry basket...  dan Mamanya pun terkejut.. "eh pesal tetiba bakul ni cepat penuh?"...  So, I rasa... jika kanak2 perempuan ada telekung, kanak2 lelaki pun perlu ada jubah.. sekurang2nya 3 pasang.


p/s :   Betul ke tersedak2 tanda disebut2 orang?.   Cepat ngaku sapa yg ngumpat I arini?.

10 comments:

  1. mcm ice cream je i tengok... kuih ke atau puding?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuih... mcm kacang tumbuk tapi dari pistachio.

      Delete
  2. nampak macam sedap..tp koi bukan jenis yg berani cuba makanan baru...tgk rupa agak tak menarik...sure tak berani telan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yg ni gerenti sedap punya Nafisa.. jgn risau. :D

      Delete
  3. agak la....try sebut nama kawan...die tersedak tak...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya tak ya.. tak terpikir plak Kak Mirror, jap lg nak cuba la.... hehehe.

      Delete
  4. Jajan yg kacang pistachio tu memang sedap. Nyummm nyummm nyummm... beli kat airport masa balik haji dulu satu pack 60 riyal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang mahal benda tu kan Mama... tapi berbaloi sebab sedap.

      Delete
  5. wahhhh cantiknya jubah.. anak teruna mak semua jubahnya warna putih aje jubah yang kaler maler dia tak nak.. berkenan jugak mak tgk jubah mcm dlm gambor tu nnt nak belikan juga untuk dia.. suaka atau tak kena jugak pakai hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak! Anak teruna susah sikit pakai kaler putih sbb mereka lasak.. cepat kotor nt.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...