Sunday, July 15, 2012

Family Day sebentar tadi..



First time I masak kari guna style "tumis darat".   Akur je la dgn resepi dari ketua chef walaupun benda ni agak asing la bagi I.. kalau sup "tumis darat" tu biasa la..  Maybe motifnya utk menjimatkan masa.


**(TUMIS DARAT maksudnya ayam direbus berasingan, kari/sup ditumis asing dlm kuali lain then curahkan bhn2 yg telah ditumis itu ke atas periuk yg penuh segala "binatang2" tadi then didihkan semula).  

p/s :  Ya ya aaaaaaaaa je la Pengerusi kata I terkecuali dari AJK Rewang Masak dlm "majlis reunion" kali ni.... sudahnya..... hmmmm..... :P :P... 
 takpe2.. semua tu ilmu.

 











 ACARA COLORING CONTEST...







.






  Bagi Cik Mirror je la rambut tu... cantik la..






Tekunnya.. anak sapa la ni ye???.   Mesti mamanya pun sgt tekun orangnya.. :P




ACARA MENCARI "HARTA KARUN"..


tutup mata ye... jgn mengelat..
rebut jangan tak rebut ye... byk lagi "khazanah2" dalam tu..



licin...  Mari kita tengok siapa yang kena?????
hasil-hasil mendulang emas, berapa yg Ija dapat Nak?
Jalal paling bersemangat utk semua acara yg dipertandingkan..
Iwan pemenang!


Aii... byk dpt gula2 je dari duit?
bersambung......zzzz... (bersambung di sini)

2 comments:

  1. Hamboih! MM dah macam kenduri makanan... Mesti meriah tu best!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah JS.... tak selalu pun dpt kumpul reramai mcm ni.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...