Wednesday, September 19, 2012

Jiwa Kacau!


PERSOALAN JIWA.....

Apakah niat kalian  melakukan semua itu?.  Sedang  kalian tahu, ianya akan melukaiku...
Ya  Allah... turunkan la aku ketabahan..  ke tahap maksimum...


Bercerita pada ibu akan sesuatu masalah bukanlah menjadi kelazimanku...

Entah la kenapa...mungkin sebab aku terasa yg diri aku dah cukup dewasa kot....korang plak cemana?
Tapi hari ini aku gagahi jua menongkah arus...

Guess what?
Ternyata  kuasa doa seorang ibu mengatasi segalanya
Beberapa minit lepas tu, aku terdengar azan asar berkumandang...
Sayup2 kedengaran di ufuk timur.. lama2 hilang 
dan keresahanku yg mulanya beraja di hati hilang bersama alunan azan itu..
alhamdulillah...  Terima kasih ibuku..


Masalah apa?
Selagi bernama manusia, pelbagai ujian hidup melanda..
di situ lah satu pelajaran baru sedang bermula..
tentang watak-watak lakonan manusia..
tentang kepura-puraan..
tentang ketabahan..

tentang diri yg harus jadi lebih kuat
dan menerima segala takdir-Nya..

Belajar untuk berkata pada hati..
"Ya Allah..... aku redha atas segala takdirku.."
Ya ALLAH ..... aku redha atas segala takdirku..
Ya Allah.... aku redha atas segala takdirku..








Moga aku terkecuali dari mereka yg suka cakap tak serupa bikin seperti .... emmm seperti dia tulah!...(yg akhirnya mencetuskan kemarahan orang lain.... )..   Sabarlah Sam ye...


"Patutkah kamu menyuruh manusia supaya berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu semua membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal "   (Surah Al-Baqarah Ayat 44)
 Semoga Allah memberikanmu hidayah.     Aamiin. 


p/s  :    Sahabat2ku..... doakan aku terus tabah ye.



Nota Pengajaran (Nota ini diupdate pada tahun 2020.. supaya jadi pedoman.. blog Ni kan telenovela.. kena la ada ending..😆).

Masyallah guys..
Banyak perkara yang terjadi dalam hidup ini, pada awalnya kita mengganggap ianya pahit dan menyakitkan. Tetapi, pada kemudian hari rupa2nya kita mensyukurinya. Begitu jua tidak sedikit perkara yang pada awalnya kita sambut dengan rasa gembira, tetapi pada kemudian hari kita bermuram durja kerananya.. Masyallah..

2 comments:

  1. MM... Teruslah bertabah ada hikmahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks JS.....sejuk ati membaca kata2 semangat dari you tu. Alhamdulillah I dah ok..

      Delete

"Lisanmu adalah Syurga Nerakamu."
Komen anda adalah tanggungjawab anda sendiri. Admin blog tidak akan bertanggungjawab atas komen yg berbentuk umpatan atau kejian.