Sunday, September 2, 2012

Tak beraya pun...

Alangkah indah kalau waktu-waktu begini gi picnic.....  (kat Desaru, Mersing (Teluk Buih), Hawai) .
ataupun...
Berfresh orange ngan teman-teman lama.... ngobrol2... 

TAPI...
semua tu tak berlaku..
sebab hari ni hanya duduk rumah je.

Berikut adalah bukti-bukti yg seharian ni aku duduk rumah...




 






Penat aku buat pegedil....  tapi tak abis pun walau sedap yg amat!!.  Aku je yg ckp sedap..org lain tak ckp.. hehe..   Bebudak kecik dua org tu tak suka pegedil.

Qistina selalu complaint..... "Kat blog Mama tu tak byk Mama cerita psl Shashal".   Ok la arini Mama cerita..   Shashal MC esok ni, sakit perut.....aku dah agak dah... sebab bila semalam waktu dia makan kat satu lokasi ni (lokasi rahsia, kang kecik ati plak org yg masak tu)  dia beriya kata tak nak...tak nak... tak nakkk!!! Pelik la pulak kan dlm fikiran  aku masa tu, dlm keta kata lapar sangat tetiba  bila suruh makan belum rasa lagi dah kata tak nak pulak,  itu bermakna ada petanda la tu.   Bukan la aku nak cakap yg anak aku tu ada psikik or deria ke 6 ... tak tak... tak rela!!!   Tak rela anak aku jadi tukang telek.  Nauzubillah.  Maksud aku,  lazimnya budak kecik instinct dia mmg kuat.   Kalau dia dah kata tak nak makan, tak usah la dipaksa2.   

Akhirnya pagi ni kami tengok dia dah jadi penunggu "rumah kecik" (ulang alik toilet).   Maka tghari dia terpaksa la ambik ubat kat klinik.    Moga cepat sembuh hendaknya anakandaku..


p/s :    Masakan ibu juga yg terbaik untuk anak...





6 comments:

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...