Monday, April 1, 2013

Syyy..... minggu stress sdg bermula ni..

Syy diam2..   Makcik tgh stress ni.    Minggu peperiksaan sdg bermula, bermakna Mama si Shashal kembali
menjadi "ustazah terjun".


Mana tak stressnya, sangkakan esok exam tauhid,  rupa2nya .....  salah tengok jadual daa....


Lepas maghrib tadi, gigih membuka kitab dlm selembar dua.   Pastu suruh dia tengok video 20 Sifat2 Allah SWT ni sebab Mama dah makin rungsing bila dia blom dpt menghafal lagi sifat2 20 tu... itu pun mata dia dah layu... tup2...  Qistina bukak pintu bilik..

"Ma, esok bukan subjek Tauhid la.... Jawi"

 laaaa.......

Cemana ni, mata Shashal dah semakin layu?.   Takkan nak paksa dia stay up kot?.   Last2, ajar je la... sehelai dua muka surat,  suku kata terbuka, suku kata tertutup utk subjek JAWI -  sekali lalu...  dann............. zzzzzz............  Tawakal!






Semasa menemani  Ain membuat kerja2 persekolahannya di tgh2 panas mentari tempohari..



p/s : Sib baik la you all selalu buat ai ilang stress dgn mengoder  tudung2 & shawl2  ai byk2, hilang gak stress...hehe....  thanks for yr support.

10 comments:

  1. Alahai mama mithali ni..rajin dr anak terunanya.. semoga shashal dapat jawab dengan baik ye...qaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doakan ye Cikgu Aisy... thanks. Tawakal je ni.

      Delete
  2. samalah kita akak,....
    bermula migu membz hehehe,..dah nak abis 44 hari ini,...dah mulalah rutin cam biasa hehehe,..

    dah like kedai online akak hehehe,...

    ReplyDelete
    Replies
    1. *Cepat je kan masa berlalu.... alih2 dah nak abis pantang. Alhamdulillah..

      *Thanks Eila sbb mengkLIKE page akak..


      Delete
  3. As salam Sam,

    Kalau ajar anak sendiri mmg stress! hehehe... Maybe expectation tinggi sgt kot! Ok, ini adalah cerita saya... mmg stress ajar Iman rasa nak cubit2 je kalau tak faham2...hikhik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Marya..

      Ha'ah... rasa cam nak cubit2.. cam nak rotan je kan... hehehe..

      Delete
  4. semoga success utk si anak menjawab =)

    ReplyDelete
  5. takutnya anak nak sekolah tahun depan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wuishh... mmg menakutkan lg menyeramkan Nafisa... hahahaha....
      just kidding.

      Delete

Pasti anda terlalu terkesima kan baca entry saya ni
hingga malu2 nak tinggalkan komen.... hik hik...